Przychody Huawei wzrosły o 23% mimo problemów z USA

W ostatnim czasie sporo się mówiło o potyczce USA Tramp z Huawei. Sprawa wyglądała groźnie i w zasadzie wciąż jeszcze nie do końca wiadomo co będzie dalej. W związku z wizją końca współpracy wielu ważnych firm – jak Google z Huawei, wiele osób zaczęło ze znaczną stratą odsprzedawać swoje urządzenia. Inni, anulowali zamówienia. Ogólnie rzecz ujmując przyszłość potężnego chińskiego producenta elektroniki stanęła pod znakiem zapytania. Jakim więc zaskoczeniem są w obliczu całej tej sytuacji wyniki finansowe firmy. Okazuje się, że przychody Huawei wzrosły o 23% w stosunku do poprzedniego kwartału!

Przychody Huawei rosną jakby nigdy nic…

Przyjrzyjmy się nieco liczbom. Otóż w II kwartale 2019 roku (od kwietnia do czerwca) Huawei osiągnął przychód wysokości 221,6 mld juanów (32,2 mld USD). Ten wynik stanowi 23% wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału i to pomimo eskalacji wojny handlowej USA – Chiny. Marża zysku netto wyniosła 8,7% na 401,3 mld juanów (58,3 mld USD) przychodów za pierwsze 6 miesięcy.

W sumie Huawei sprzedał 118 milionów smartfonów w pierwszej połowie 2019 roku – 59 milionów w każdym kwartale – co stanowi 24-procentowy wzrost rok do roku. Działalność konsumencka Huawei osiągnęła 220,8 mld juanów (32,1 mld USD) przychodów w tym samym okresie, co stanowi 55% całkowitej sprzedaży firmy.

Komentarz przedstawiciela Huawei

Przychody Huawei szybko wzrosły do maja – tak powiedział w oświadczeniu przewodniczący Liang Hua. Zaznaczył, że biorąc pod uwagę fundament jaki położony został w pierwszej połowie roku, nadal widać wzrost nawet po dodaniu Huawei do czarnej listy w USA. Dodał też, że nie oznacza to, że firmy nie czekają trudności. Są wciąż przed nią i mogą wpłynąć na tempo wzrostu w najbliższym czasie. Mimo to jak zapewnił “pozostaniemy na kursie”.

Ze względu na zawiłą strukturę własności prywatnej Huawei, firma nie jest zobowiązana do wydawania regularnych danych finansowych, a jej publikacja zarobków jest o wiele mniej szczegółowa niż można by oczekiwać od konkurentów notowanych na giełdzie. Mimo to firma publikuje więcej informacji niż kiedykolwiek wcześniej – kwartalny raport w kwietniu był pierwszym opublikowanym w jej historii. To dzięki niemu znamy przychody Huawei.

Źródłem ważnych informacji jest raport wydany przez Canalys. Widać z niego, że dominacja Huawei na chińskim rynku smartfonów rośnie. Pomimo ogólnego spadku koniunktury o 6% – to już dziewiąty z rzędu kwartalny spadek – Huawei zwiększyło sprzedaż o 31% rok do roku i tym samym uzyskało 38% udział na rodzimym rynku smartfonów.

udział Huawei w chińskim rynku smartfonów

Wzrost Huawei odbył się kosztem takich konkurentów jak Xiaomi, Oppo, Vivo i Apple, którzy według doniesień doświadczyli dwucyfrowych spadków. Aż 64% przesyłek Huawei adresowanych było do Chin. To najwyższy odsetek od 2013 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *