O czym chcesz poczytać na blogach?

Zdrowie publiczne

Blog Klubu Absolwenta Zdrowia Publicznego

Naukowymi 26 lutego 1997 roku Senat UJ podjął trzy istotne dla naszej historii uchwały: - utworzenie Wydziału Ochrony Zdrowia z dniem 1.10.1997 - utworzenie dwóch instytutów: Zdrowia Publicznego i Pielęgniarstwa - utworzenie od roku akademickiego 1997/98 nowego kierunku studiów magisterskich: zdrowie publiczne.
Czytaj dalej...

23:55, dariuszpoznanski
Link Dodaj komentarz »
W Krakowie (historia - część 6)
ROK 1994 - triumf, ASPHER w Krakowie W styczniu trwają prace nad przygotowaniem aplikacji Tempus II. Ze strony Szkoły biorą w nich udział Beata Janczur i Jacek Sitko. Do projektu poza ENSP i Szkołą włączone są HvA oraz szkoły zdrowia publicznego w Bielefeld i Atenach. Celem projektu jest opracowanie nowoczesnych kursów z zakresu zarządzania strategicznego, finansowego, operacyjnego oraz prawa zdrowia i ekonomiki zdrowia.
Czytaj dalej...

Żona Domowa

Wyobraża na własną rękę. Walczyliśmy dzielnie. Przedszkolak głównie spał. A w środku nocy, po kolejnej telefonicznej dyskusji z kolejnym lekarzem, pognaliśmy do szpitala.

Aż zabrakło terpentyny. A psik. Z winy jednej Katarzyny. A psik!

Tym razem prywatna służba zdrowia poległa na całej linii. Co mi z tego, że mogę wezwać lekarza do domu, że mogę debatować z doktorami przez telefon, skoro czterech pediatrów nie potrafiło dać nam konkretnych wskazówek?! Jakich? No na przykład takich, kiedy powinniśmy opuścić domowe barykady i przenieść się na front.

A bez zmian (proces aplikacji trwa), zdaje się że musimy wymyślić inny plan B, a pozostanie w przedszkolu na kolejny rok przesunąć do obszaru planu C.

Skąd ja wezmę tyle alternatyw?!

Może inne przedszkole, gdzie będzie grupa sześciolatków? Popędziłam. Daleko zresztą nie mając, bo publiczne przedszkole mam za płotem. Wzięłam stosowne formularze. Przejechałam pól stolicy po stosowne pieczątki, zaświadczające że nie kłamię zeznając, żem zatrudniona. Złożę, a co mi tam.

Może jednak ta przeogromna podstawówka? Może nasze dziecię, zanim utonie w oceanie.

moja neverending story


skomentuj (3)

nevannon 2004-07-06 21:59:27

a moze do woja?

Tak patrze na to zdjecie obok i sie zastanawiam czy nie fajnie by było zostac zołniezem? Moze jak juz skoncze to zdrowie publiczne ( jesli sie dostane), i bede miał wyrobiona troche kondycje bo to w instytucie kultury fizycznej czyli w-f'u bede miała full , to pójde do jakiejs szkoły wojskowej?
tylko bede sie musiała postarac szybko awansowac bo ja nielubie jak mnaktos rzadzi...

skomentuj (1)

Edukacyjnie

Poszczególnych czynników ryzyka, tj. prewencję kilku rodzajów chorób naraz, które mogą się pojawić w populacji. Taki model pomija korzyści płynące ze zwiększania potencjału zdrowia.

c) model zorientowany na zdrowie w rozumieniu holistycznym: jest to rozwiązywanie niekorzystnych dla człowieka uwarunkowań. Uwzględnia to czynniki, które są związane z aktywnym współuczestniczeniem jednostki w procesie zachowania dobrego zdrowia, a polega to na określeniu własnej kondyncji zdrowotnej przez identyfikowanie.

  • Definicja WHO, 1986: jest to proces, który umożliwia każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływania na własne zdrowie, jego poprawę i utrzymanie.

  • Kreuton, 1991: Są to działania edukacyjne i wsparcia (są połączone ze sobą).

  • Karski, 1992: Proces skupiający jednostkę, społeczeństwo lokalne i sektory życia społeczno-gospodarczego, które mają wpływ na zdrowie oraz zmierzają wspólnie do określenia i realizacji zdrowia publicznego.

  • Promocja zdrowia =.