O czym chcesz poczytać na blogach?

Witaminy

Gabinetaloes

Zawale serca w porównaniu z ich poziomem u osób zdrowych. Udokumentowano, że suplementacja diety w dłuższym przedziale czasu witaminami C, E i beta-karotenem hamuje rozwój miażdżycy. Wszystko to wskazuje na odwrotną zależność pomiędzy stężeniem niektórych antyoksydantów w osoczu a częstotliwością zgonów spowodowanych niedokrwienną chorobą serca.

WITAMINY ANTYOKSYDANTY ZAPOBIEGAJĄ MIAŻDŻYCY

Witamina C obniża zawartość cholesterolu całkowitego i cholesterolu w LDL, podwyższa poziom HDL orazzmniejsza zdolność agregacji płytek i zawartość fibrynogenu w osoczu.

Wykazano, że niedobory witaminy C są jednym z czynników sprzyjających zmianom degeneracyjnym i miażdżycowym tętnic (teratogennym). Niedobór witaminy C kojarzy się również ze wzrostem ciśnienia tętniczego, które wpływa destrukcyjnie na tętnice, natomiast wysycenie organizmu witaminą C obniża je. Witamina C uczestniczy w syntezie kolagenu wzmacniającego naczynia krwionośne, zapewnia ciągłość śródbłonka.

Przeciwmiażdżycowe działanie witaminy C wynika z unieczynniania przez nią wolnych rodników tlenowych.
Jest ich „zmiataczem”, przez co chroni skutecznie błony przed peroksydacją lipidów błonowych i oszczędza w nich zasoby witaminy E. Witamina C.

Zdrowie w centrum

Organizm przyszłej mamy potrzebuje minimalnie aż trzech miesięcy, aby zgromadzić niezbędne witaminy i minerały, dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie się do ciąży. Niezwykle istotne jest, o czym kobiety często nie wiedzą, wzbogacenie codziennej diety o jej suplementy, przynajmniej 3 miesiące przed planowanym poczęciem.

Ciąża.
W okresie ciąży zapotrzebowanie na witaminy i mikroelementy wzrasta. Organizm kobiety musi dostarczyć nie tylko sobie ale i rozwijającemu się płodowi odpowiednią ich ilość. Pojawiające się zazwyczaj w pierwszym trymestrze dolegliwości, takie jak: nudności, wymioty, zawroty głowy, powodują, spadek apetytu. Przyszła mama mniej je i w rezultacie nie dostarcza organizmowi odpowiedniej ilości niezbędnych substancji. W tym okresie zapotrzebowanie na witaminy i minerały jest znacznie większe niż na kalorie. 


Okres.

_Blog amarantus72 - e-blogi.pl

5 stopni.
7 Po 12 h wyciągamy jogurt z lodówki (radzę ściągnąć warstwę tłuszczu z wierzchu, bo ma ona czasami lekko nieprzyjemny, zjełczały smak, ale nie zawsze) Jogurt powinien mieć konsystencję żelową i przyjemny zapach.
8 Następnie jogurt homogenizujemy, czyli mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. I gotowe.
Taki jogurt przetrzymywać można w lodówce dosyć długo ja najdłużej trzymałem dwa tygodnie i nic się z nim nie stało. Można naturalnie dodać zmielonych owoców, truskawek, ale wtedy trzeba posłodzić (ja tak robię, bo dzieci nie przepadają za naturalnym).

Skomentuj [0]

Witaminy w drożdżach 2012-01-20

Miarka drożdży na zdrowie

Dzień dobry mam sekundę i jestem dopiero co po szklance sparzonych drożdży więc postanowiłem poszperać i dowiedzieć się co wyżłopałem: chodzi o witaminy z grupy B i nie tylko.

Drożdże( piekarnicze 50gram, pół kostki) + miód ( jedna duża łyżeczka), to wszystko do szklanki, bez wody drożdże jeżeli są czynne wkrótce się zajmą miodkiem, po chwili powinna się zrobić kleista papka.
--- pomyślałem sobie że po tym jak drożdże różne szczepy syntetyzują mnogość witamin z węglowodanów to być może coś i.

Zdrowy Styl Życia

Antykoncepcyjne;

RDA – 1,2-1,4 mg

ODA – 25-300 mg

Witamina B2. Ryboflawina. Rozpuszczalna w wodzie:

Objaw niedoboru – pieczenie oczu, piasek pod powiekami, nadwrażliwość na światło, zaćma, pękanie i owrzodzenia kącików ust, pękanie paznokci, tłuste, pozbawione połysku włosy, egzema;

Źródło pokarmowe – drożdże piwne, melasa, orzechy, pełne ziarna zbóż, żółtko jaj, zielone warzywa liściaste, ryby, drób, mięso, fasola;

Wspomaga wchłanianie – inne witaminy z grupy B, selen. Zażywać podczas posiłków;

Upośledza wchłanianie – alkohol, tabletki antykoncepcyjne, herbata, kawa, antybiotyki;

RDA – 1,2-1,4 mg

ODA – 25-300 mg

Witamina B3. Niacyna. Rozpuszczalna w wodzie:

Objaw niedoboru – męczliwość, bóle głowy, lęki depresja, osłabienie pamięci, krwawienie z dziąseł, trądzik, pelagra (ZDB: zapalenie skóry, demencja, biegunka), czarny język;

Źródło pokarmowe – drożdże piwne, owoce morza, produkty mleczne, drób, orzeszki ziemne,.

Dom Zdrowia

      Samoleczenie
    Autor(ka):
    igatto
    Czas publikacji:
    niedziela, 20 listopada 2011 17:22

    Opcje

    • Przejdź do wpisu „Cudowne kuracje - Carper Jean”
    • Dodaj komentarz do wpisu „Cudowne kuracje - Carper Jean”
  • niedziela, 30 października 2011
    • Esencja SuperOwoców i Ziół Beatwell Vive

       

       

      SUPER ODŻYWIANIE KOMÓRKOWE - tak aby zwiększyć odporność na choroby, opóźnić procesy starzenia, przedłużyć żywotność komórek organizmu.

       

       

       

      PRZYGOTUJ SWÓJ ORGANIZM DO ZIMY - uzupełnij braki witaminy C i antyoksydantów! 

       

  • Przyjmiesz wyzwanie na zdrowe odżywianie ?

    Z grupy B. Nie jedz jednocześnie warzyw bogatych w witaminę C (pomidory, papryka, cykoria, brukselka, brokuły) z ogórkiem i ziemniakami, gdyż zawarta w nich askorbinaza niszczy witaminę C.

     

     

    1.      TLEN – Im dłużej produkty (świeże warzywa, owoce) są przechowywane tym więcej tracą witamin (A, B9, C, D, E, beta-karoten) na skutek utleniania się. Najlepiej przygotowywać dania tuż po zakupie żywności lub kupować naraz małą jej ilość. Jeśli mamy nadmiar żywności najlepiej część zamrozić. Wszelkie surówki należy przygotowywać tuż przed podaniem. Surówka z kapusty po 2 godzinach od przygotowania traci aż 50% witaminy C. Najlepiej też nie zostawiać na następny dzień w lodówce, gdyż utracą połowę witamin.

     

     

    2.      ŚWIATŁO – promieniowanie słoneczne niszczy witaminy A, B2, D, E, K. Wszelkie kasze, fasolę, groch, makaron, ryż, orzechy, miód oraz oleje należy przechowywać pojemnikach z dala od źródeł światła. Warzywa i przetwory przechowuj w lodówce lub spiżarce.

    3.      WYSOKA TEMPERATURA – najwięcej witamin mają warzywa czy owoce surowe lub krótko gotowane. Unikaj długiego duszenia potraw, to bardzo zubaża ich walory odżywcze. Lepiej, by warzywa były lekko twarde, niż rozgotowane. Jeśli gotujesz warzywa najlepiej.