O czym chcesz poczytać na blogach?

Wapń

dietetyka.mylog.pl - mój dziennik internetowy

 Notka  Menu

Wapń >> niedziela, 10 sierpnia 2008 00:52:41
Zapotrzebowanie na wapń zmienia się wraz z wiekiem. Najwięcej potrzebuje go młodzież w wieku 14-18 lat, i kobiety po 50 roku życia, jeżeli nie stosują hormonalnej terapii zastępczej. Również kobiety w ciąży i karmiące mają większe zapotrzebowanie na wapń.

Organizm z jedzenia jest w stanie wchłonąć 40 proc. wapnia (z wiekiem zdolność ta zmniejsza się). Najwięcej wapnia tracimy poprzez sód. Za dużo solimy nasze potrawy, jemy zupy w proszku, paluszki słone, chipsy. Może zamiast soli doprawiajmy nasze potrawy ziołami, na pewno zyskają na smaku. Niestety, ale pijemy za dużo kawy, przez co również wydalamy wapń (z moczem).

komentarze [1]


dietetyka

2007
wrzesień (3)
październik (1)
listopad (1)

spadlakregoslupa

Ułatwiającym jego wchłanianie. Obecnie jednak mleko coraz częściej staje się przyczyną wzdęć i biegunek wywołanych nietolerancją laktozy, z czym można sobie poradzić, pijąc mleko kozie, kefiry oraz jogurty. W spożywaniu produktów nabiałowych zachowajmy zdrowy umiar, wybierając niewielkie porcje na jednorazowy posiłek, co skutecznie uchroni nas przed wzdęciami.

Zapytaliśmy także naszego eksperta – Dr Krafta, o produkty i używki, których powinniśmy się wystrzegać.

Należy unikać głównie:

  • Tłustego nabiału – wapń będzie wolniej redukowany jeśli w codziennej diecie zachowamy właściwe proporcje między wapniem a fosforem (1:1). Wybierajmy nabiał o zawartości 1,5– 2 proc. tłuszczu. Nie zaleca się również spożywania produktów odtłuszczonych, ponieważ nie zawierają witaminy D, która ułatwia wchłanianie wapnia.
  • Sodu – gdy dużo solimy, cierpi nie tylko nasze serce, ale też kości, ponieważ sód „wypędza” z organizmu wapń.
  • Kofeiny – zwiększa ona utratę wapnia, a to osłabia kości. Dziennie możesz sobie pozwolić na 2 filiżanki kawy..

Diety cud

Wapń

Posted by dietycud w dniu Sierpień 18, 2009

Wapń – to minerał, którego jest najwięcej w organizmie, stanowi około 2% masy ciała, czyli około 1-1,5 kg dorosłej osoby. 98% wapnia znajduje się w kościach, % w zębach i 1% krąży we krwi. Wapń reguluje prace mięśnia serca, kontroluje ciśnienie krwi, uczestniczy w procesach krzepnięcia krwi, bierze udział w skurczach mięśni oraz przesyłaniu bodźców nerwowych przez nerwy. Bierze udział w trawieniu pokarmu , w wytwarzaniu energii, pomaga w tworzeniu tkanki łącznej.

Wapń znajduje się w:
- warzywa: bataty, brokuły, fasola, groch, kapusta, rzepa, szpinak, ziemniaki,
- słonecznik,
- orzechy,
- sery: cheddar, brie, mozzarella, riccotta, półtłusty,.

Świnka Morska - Najlepszy przyjaciel człowieka! - Onet.pl Blog

Jej jest: suchą karmę podstawową (granulat), pokarm ułatwiający trawienie (siano, trawy, zioła), karma ścierająca zęby (czerstwy chleb, kolby dla świnek, gałązki drzew owocowych), pokarm soczysty (owoce i warzywa bogate w witaminy), dużo wody do picia (szczególnie w upały) oraz ewentualnie dodatki (dropsy, paluszki ciasteczka)

Dziko rosnące rośliny które nie zagrażają śwince:
Mniszek lekarski - zawiera dużo witamin, zarówno jego liście
jak i kwiaty są dla świnek jadalne
Żywokost lekarski  - jadalna roślina zawierająca dużo witaminy B12
Babka lancetowata - bogata w wapń, potas, kwas askrobiowy, żelazo oraz
inne składniki
Szczaw zwyczajny  - zawiera sód, wapń, magnez, fosfor, żelazo oraz
bardzo ważną dla świnki witaminę C
Pokrzywa zwyczajna - ma witaminy B2 i K,
prowitaminy A, fosfor, magnez, wapń. Młode okazy są najbardziej wartościowe.
Różne gatunki koniczyn  - rosnąca powszednie na łąkach jest
bogata w proteiny. Pod żadnym pozorem nie karmić świnki jej kwiatami!
Liście są jadalne.
Gwiazdnica pospolita - pospolita roślina zawierająca flawonoidy,
kwas askrobiowy, selnen, karoten, cynk.

Rośliny, które.

BOBO kuchnia

I zostawiam na chwile aby kasza zmiękła.

Nakładam do miseczki, na środek dodaję czubatą łyżeczkę naturalnego serka i podaję młodocianemu.

 

Z tak Franio zajada to danie:

Myślę, że dano jest odpowiednie dla dzieci od 1 roku.

Smacznego!

Szczegóły wpisu

Komentarze:
(0)
Tagi:
  • dla dzieci
  • gruszka
  • jablko
  • manna
  • podwieczorek
  • serek
  • wapń
Kategoria: