Tatry

Tatry, Góry, Zakopane - Onet.pl Blog

"Na szczytach Tatr,
na sinej ich krawędzi..."

O MNIE
Cześć! Mam na imię Agnieszka i jak widzicie kocham góry, a szczególnie Tatry. Mieszkam w Zielonej Górze więc bardzo bardzo baaaardzo daleko od Zakopanego, dlatego.

Myśli w szlafroku

niedziela, 09 grudnia 2007
"Tatry u progu jesieni" - Liptów w dwóch wariantach
Liptów leży na północy Słowacji i swoją północno - wschodnią częścią styka się z granicą z Polską. Od północy ogranicza go Spiska Fatra, grzbiet Gór Choczańskich i grań Zachodnich Tatr, której wschodnia część tworzy granicę państwową Republiki Słowackiej i Polski. Liptów obejmuje największe góry w Słowacji: Wysokie Tatry, Tatry Zachodnie, Chočske góry na północy, Niskie Tatry na południu, Velką Fatrę na zachodzie oraz Popradską kotlinę na wschodzie.

W Liptowie znajdują się 3 najpiękniejsze na Słowacji jaskinie: jedną z nich jest słynna Demianovska. I, oczywiście, Tatry... Tatry.

Liptov (Lipton) (link)

Zdjęcie sprowadzone jest do charakterystyki tonalnej operującej jedynie czernią.

Liptov - monochromatic (Liptów) (link)

Róża Bazaltowa

Bo deszcz rozmoczył szlak. Do tego doszły bardzo mocne podmuchy wichru. Było ślisko i błotnisto. I stromo. Zrobiło się niebezpiecznie. Jakoś zeszliśmy bez żadnych urazów. Jednak przeżycia były tak silne, że ci, którzy byli po raz pierwszy na tej trasie, będą z pewnością wspominać to do końca życia. Było przerażająco i pięknie zarazem. Jak to w Tatrach.

Poza tym byliśmy na Rusinowej Polanie, gdzie ośnieżone Tatry były jak na wyciągnięcie ręki, wspięliśmy się na strasznie stromą Gęsią Szyję, na której prawie wypluliśmy płuca (podejście od polany ok. 300 m).

Na innej wycieczce mowę nam odjęło z zachwytu, gdy zobaczyliśmy Orlą Perć nad Czarnym Stawem Gąsienicowym. Siedzieliśmy długo i podziwialiśmy ośnieżone góry na  tle błękitnego nieba, po którym wędrowały obłoki opromienione ostrym tego dnia słońcem..

Dreamers Blog

"Razem dla Tatr" - symbol Polskich gór
W Polsce trwa właśnie głosowanie na symbol "naszych gór" Tatr, zorganizowany przez firmę Milka.  Milka chce wspierać ochronę Tatr, dlatego przekaże na ten cel 1 mln zł
Świat Milki to świat czystych gór dających ukojenie na łonie natury. Miejsce, do którego chce się wracać. I którego piękno chciałoby się zachować na zawsze…

Dla Polaków taki świat to przede wszystkim właśnie Tatry. To jeden z najpiękniejszych regionów Polski, zajmujący szczególne miejsce w naszej historii i kulturze. Miejsce mające symboliczny wymiar, a przez to bliskie każdemu z nas, nawet tym, którzy go nie odwiedzali.

Tatry to jednocześnie najmniejsze wysokie góry świata. Na ich niewielkiej powierzchni, porównywalnej z powierzchnią zaledwie jednej alpejskiej doliny, mieści się niezwykłe bogactwo przyrody. Wiele spośród ponad 10 tys. gatunków roślin i zwierząt zamieszkujących Tatry to gatunki wymagające szczególnej ochrony.
Milka we współpracy z Tatrzańskim Parkiem.