Taormina

Wszyscy Ludzie Puchatego

Niepowtarzalny widok Etny wyłanijącej się spośród pozostałości dawnych wieków. Sława tego miejsca wydaje się przeminęła wraz z osiemnasto i dziewiętnastowiecznymi arystokratami, artystami i filozofami, których następcy jeszcze w latach 70 ubiegłego wieku dobijali się o wolne pokoje w hotelu Timeo znajdującym się tuż przy wejściu do Teatru. Czy znamienici dawni goście przydali temu miejscu blasku czy też było zupełnie odwrotnie, tego nie sposób zmierzyć. Nadal jest oblegana przez wszelkiej maści turystów szukających cienia także dawnej atmosfery miasta i okazji by przywieźć chociażby koronkową parasolkę za 55.000L zawiniętą w ozdobny papier z nadrukiem Taormina.

puchaty 2001-09-04 23:31:08
skomentuj (19)

...
21 maja 1975 r.odbył się proces Frakcji Czerwonej Armii, na ławie oskarżonych zasiedli i Andreas Baader i Ulrike Meinhof.Po kolejnym kwiecistym przemówieniu Baadera, sędzia odebrał mu głos i wyłączył mikrofon.Baader wówczas wykrzyknął w stronę sędziego-"Pan jest może władca mikrofonów, być może.Ale z tego powodu nie jest pan jeszcze władcą rozprawy!".

Light a candle

dispatchers

puchaty 2001-09-13 11:45:57
skomentuj (2)
Elokwencja Boksera
"Zawodnicy są tak zaangażowani w.

Sycylia- Perła morza Śródziemnego - Onet.pl Blog

W czasie, gdy kwitną migdały. W Agrygencie (wł. Agrigento) święto stało się międzynarodowym wydarzeniem z charakterystycznymi tańcami ludowymi w tradycyjnych strojach, pieśniami oraz z pokazami sztucznych ogni w centrum miasta. Agrygent słynie przede wszystkim z Doliny Świątyń ( Valle dei Templi). Magnesem przyciągającym zwiedzających jest świątynia Concordia zbudowana około 425 roku p.n.e., która zaliczana jest do najlepiej zachowanych świątyń greckich na świecie.

Taormina
Piękne miasto Taormina jest jedną z najczęściej odwiedzanych miejscowości turystycznych na Sycylii. W przepięknym grecko-rzymskim teatrze "Teatro Greco" odbywają się w miesiącach letnich liczne imprezy i koncerty o międzynarodowej renomie. Od czerwca do sierpnia odbywa się międzynarodowy Taormina Arte Festival, w trakcie którego wystawiane są liczne spektakle teatralne, koncerty i premiery kinowe.

Riserva Naturale orientata dello Zingaro
W prowincji Trapani na północnym zachodzie Sycylii znajduje się rezerwat przyrody Zingaro (Riserva.

Nieskończona misja

We Włoszech.

Na początek Florencja. Potem podróż na południe Włoch i przeprawa promowa na Sycylię. Tam, u podnóża Etny znajduje się miejscowość o nazwie Mascali - cel mojej podróży.

Plaża i morze:-)

W planach mam też zwiedzenie kilku miejsc na Sycylii:

- Najpierw Agrigento - miejscowość znana z Doliny Świątyń, świętego obszaru antycznego Akragas, wpisanego na listę zabytków Unesco.
- Potem Taormina, najpiękniejszy kurort Sycylii, wzniesiony na wysokich skałach. Spacer po starówce i zwiedzanie teatru greckiego.
- Następnie Syrakuzy - miasto, które powstało w 754 roku p.n.e. Największy teatr grecki, kamieniołomy więzienne z grotami oraz Uchem Dionizjusza, starówka, katedra oraz źródło Aretuzy.
- I na koniec najważniejsze - wycieczka na najwyższy, czynny wulkan w Europie (3340 m n.p.m.) - spacer po zboczach Etny.

W drodze.

Bez powtórzenia. Wenus.

Myśl początek arte-myśl. Słońce zabiera przejrzystość myślenia. Jest bardzo gorąco, palce jakby mogły lepiłby się do klawiszy. Nieopodal domu rośnie zielony krzak z drobnym liściem i bardzo drobnym białym kwiatem, bardzo wyrafinowany w wyglądzie, wieczorem intensywnie wydający zapach duszący, zupełnie nieznośny, otumaniający, jakby lila w połączeniu z różą, coś absolutnie makabrycznego w sensie doznań. Zupełna nieprzyległość zapachu i wyglądu i nie taka rzadka w przyrodzie - niby atrakcyjne, w patrzeniu przyjemne a cuchnące jakkolwiek to rozumieć.

W Syrakuzach i Taorminie wzdłuż drogi rosną aleje oleandrów a rododendrony rozrosłe w potężne drzewa dają cień - schronienie przed wszystko palącym słońcem. Wszędzie wokół pomarańcze, cytryny, limony, granaty i migdałowce. Widok egzotyczny.

Zarządca posiadłości jest Rumunem, traktuje nas po bratersku jest bardzo opiekuńczy, wspólnota słowiańskich przodków nadal żywa w jego do nas relacji, miłe to. Dzieciom włącza światło w basenie, kiedy mają na to ochotę. Ponadto ma psa o imieniu Lily i kota, którego dzieci nazwały Autysta. Kot nie pozwala się dotknąć. Rumun zagląda do nas raz po raz z.

A M E L I A - blog

Bed & Breakfast w samym centrum, świetny design, zajebista łazienka (prysznic z szybą na pokój, Wujek odstawił show) i w ogóle. Idziemy trochę pospacerować po centrum i coś zjeść. Wszystko pokryte jest pyłem wulkaniczny – dzień wcześniej Etna dymiła – ale nie sprzątają tego bo czekają na deszcz… Jesteśmy głodni, na naszej uliczce jest restauracyjka, przeglądamy menu, kelnerka coś tam poleca i okazuje się, że to nasza rodaczka tyle, że z Lublina… jemy i pijemy do syta…

Rano trochę pracy, spotkanie z klientem, gadki-szmatki itd. Jedziemy do Taorminy – małego kurortu 40 km od Catanii. Alberto zabiera nas do fajnej restauracji przy górnej stacji kolejki linowej i idziemy przejść się po miasteczku. Piękne choć dość turystyczne. Żar się leje z nieba, a my w długich spodniach… A Isola Bella. Bajka! Jest tu podobno tez plaża dla golasów i gejów (Alberto jest obeznany..) Wracamy do Catanii, wsiadamy do Fiacika i jedziemy do Palermo. Termometr wskazuje 40 stopni…

Palermo – stolica mafii? Mnie przypomina miasta w Maroko… W centrum śmieci, brud, śmierdzi, ale nasz palazzo jest great, nowiutki,.

gify - kotku wygraliśmy siebie w totolotku...

• hej.....
Pisz blog
Dodaj.

Amo la mia vita

Jest cały czarny, wygląda jak puma.
  Po drugie to... zakochałam się. W chłopaku Sofii. I w tym największy problem. Pierwszego marca wujek wyjechał do Mediolanu na 3 dni i wysiadł prąd, no to towarzyszyć mi przyjechał Luca. Dużo rozmawialiśmy, do 8 rano i przy okazji poszłam zobaczyć pierwszy raz wschód słońca. Ja od tamtej nocy  myślę tylko o nim... Nie wiem co dalej. Jest chłopakiem mojej siostry ciotecznej, której zresztą nie znoszę, ale nie chcę się kłócić z rodziną, tyle czekałam żeby ją mieć... Ona nie odzywa się do mnie, tylko czasem po włosku coś powie, ale nic nie rozumiem. Jutro ja i  Luca jedziemy do Taorminy... Chcę pozwiedzać trochę Sycylię.

xoxo <3
Komentarzy: 0 2011-02-28
 Dzisiaj zamotany dzień! Nie pojechałam do tych galerii, bo już o świcie przyjechały córki wujka. Starsza Veronic (21 lat) Sofia (18 lat)  i jej chłopak Luca (21 lat). Widać było, że Sofia, była bardzo zła na mój widok, kompletnie niesympatyczna, wręcz.