O czym chcesz poczytać na blogach?

Silnik elektryczny

F3A

Komentarzy: 0 Plettenberg w Berylu 2008-11-23 Jak widać  mocowanie silnika do przedniej węgi jest bardzo proste.  Ciężar Plettenberga to 558g  i jest to w porównaniu do Hackera z łożem  50g mniej. Korzyść bardzo ważna bo każdy gram w elektryku mniej  to dalej od  wymaganego 5050g dla modeli F3A. Skorzystałem z fabrycznego mocowania wraz z.Są bardzo pozytywne, wykonanie  na jednej baterii  około 100 lotów to jest wynik, który  wskazuje ,że latanie na elektryku jest tańsze niż na spalinowym napędzie. Zakładając , że  wykonamy jeszcze  50 lotów na jednej baterii sprawi,  że  napęd elektryczny okaże się tańszy dwukrotnie od spalinowego. Drugą zaletą jest fakt bardzo małego zużycie  serw i innych elementów modelu ze względu na małe drgania silnika. Brak  brudów od  silnika spalinowego, cały  zestaw  startowy, naprawy silnika, wydechu , hałas.

SuperFour - moje nowe życie... - Onet.pl Blog

Tzw. „Helmutom”. Otrzymaliśmy informację, że pan, który zajmuje się SuperFour’em (okazało się, że tak to coś się nazywa)  gdzieś polazł i wróci za 15 minut. Obejrzeliśmy więc go sami, na początku tata zauważył rurę wydechową – więc ten wóz ma silnik spalinowy. Robiło się coraz ciekawiej… Sterowanie oczywiście za pomocą joysticka po prawej stronie, po lewej zaś konsola z przyciskami obsługującymi fotel oraz pozostałe funkcje tego cuda. Mi osobiście spodobały się boczne lusterka z wbudowanymi migaczami oraz tylne lampy „Lexus look”.Coś tam rozumiałem… Dowiedzieliśmy się m.in., że ten „wózek” ma napęd hybrydowy. Dla niewtajemniczonych – NAPĘD HYBRYDOWY to połączenie dwóch rodzajów napędu do poruszania jednego urządzenia. W przypadku tego pojazdu wygląda to tak, że koła są napędzane czterema silnikami elektrycznymi. W każdej chwili można dodatkowo włączyć silnik spalinowy, który ma za zadanie ładować akumulatory, które z kolei przekazują energię do tych silników elektrycznych. Oprócz tego, że dzięki takiemu patentowi ma zasięg nawet do 300 km na pełnym baku (16l), łatwo wywnioskować, że SuperFour ma.

MoJe GeJoWsKiE żYcIe...

W kilkusetmetrowych tunelach, kilkanaście metrów pod najruchliwszymi ulicami. Projekt wydaje się szalony, ale jak zapewniają jego autorzy z BTMT z całą pewnością zostanie zrealizowany. Wszystkie planowane linie będą dwutorowe i w pełni zelektryfikowane. Tramwaje dodatkowo będą wyposażone w akumulatory, oraz silniki Diesla, tak, aby w razie awarii zasilania sieci zapewnić pełną komunikację w mieście. W przyszłości natomiast planowane jest wprowadzenie tramwajów bez trakcji elektrycznej, a napędzanych silnikami elektrycznymi. Silniki owe czerpałyby energię z małych reaktorów atomowych, w które wyposażone byłyby wszystkie bielskie tramwaje. Niestety z powodu przeciągających się prac badawczych nad tego typem pojazdem szynowym w Instytucie Komunikacji Jądrowej i Ekstremalnej, zdecydowano się na pierwszych czterech.

MotorbikeSite

Pierwsze pytania narzucające się gdy spojrzymy na nowy projekt BMW. W 2000 roku BMW zaprezentowało zabudowany skuter. Jednak nie spotkał się z ciepłym przyjęciem na rynku i już po 3 latach został wycofany ze sprzedaży. Zgodnie z obowiązującymi trendami skuter ma być ekologiczny. Źródło napędu ma stanowić silnik elektryczny. Jakie będzie osiągać moce nie wiadomo, być może zostanie wykorzystany silnik innego producenta. Konstrukcja C1-E ma być bardzo bezpieczna. Seryjne wyposażenie ma obejmować ABS, kontrolę trakcji, aluminiową klatkę, pasy bezpieczeństwa i kontrolowane strefy zgniotu z przodu. Konstrukcja posiada.

Słoneczna Łódź

Najbardziej urokliwy odcinek. Małopolski Przełom Wisły to wysokie brzegi i białe plamy wapienia na zielonej ścianie lasu. Cudowne uczucie odrealnienia. Szeroko i dziko. Trochę trzeba się napracować żeby nie wpłynąć na szerokie łachy piachu. Do tej pory tylko raz zaryliśmy na mieliźnie. Nasz malutki silnik spisuje się świetnie. Maciej Skibski przyśle nam z Gdańska jeszcze jeden. Wtedy poczuję się pewniej.

Obiecaliśmy sobie dziś biwak na którymś z brzegów. Wieczorem ognisko i cudowne niebo. Im dalej od miasta tym więcej gwiazd. Warto czasem.

Awarie przychodzą zwykle niezapowiedziane i w najmniej oczekiwanym momencie. Panele ładowały akumulatory pełną mocą, wiatr cichł, a Wisła zaczynała rozlewać się szeroko. Nawet trudno dokładnie określić miejsce gdzie przestał działać silnik elektryczny. Prąd wody zniósł nas natychmiast w krzaki i zaczęliśmy głeboko zastanawiać się nad zerwaniem z ekologią tzn. nad włączenie alarmowego silnika spalinowego. Nurt spychał nas w gałezie, a spalinowy milczał. Rzuciliśmy kotwicę i stojąc w zaroślach, które wdzierały się na pokład, zaczęliśmy.

klimatyzacja i wentylacja | klimatyzacja, klimatyzatory, wentylacja

Spina i nadzoruje sterownik HS.

Podstawową zaletą tego systemu klimatyzacji jest możliwość płynnego dostosowania jego mocy chłodniczej lub grzewczej do istniejących warunków i aktualnych potrzeb. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu w klimatyzatorze sprężarki napędzanej silnikiem elektrycznym o zmiennych obrotach, zasilanym poprzez układ inwerterowy. Płynne sterowanie obrotami pozwala na zmianę wydajności w zakresie 17-100%. Ponadto, poprzez zawory termostatyczne przy jednostkach wewnętrznych klimatyzacji regulowana jest indywidualnie temperatura powietrza w poszczególnych pomieszczeniach.