O czym chcesz poczytać na blogach?

Shimano

szosaimtb blog

Ja miałem odzbierany akurat 1000 i padło na Meride Kalahari 550. Zasadniczo rowerek na osprzecie klasy Altus/Tourney/Noname. Miesiac potem dokupilem licznik Sigmy, BC800. Później zmieniłem widelec (poprzedni zgiety po przyrznieciu w smietnik), a duuuuużo później caaaaały napęd. I tak Meridka jest wyposażona w naped cos ebałt LX. Oto pełna konfiguracja:
rama: Merida Kalahari 550 '01
amortyzator: Sr Suntour nex4000 63mm
klamki i manetki: Sh Deore LX,
stery: kombinowane :),
przerzutka tył: SH Deore LX,
przerzutka przód: SH Deore LX,
korby: Truvativ Firex,
kaseta: Sh Deore (9),
łańcuch: Shimano CN-HG 72 (LX),
pedały: wellgo + noski Authora (Shimano PD-M535 w drodze),
hamulce: Promax (Klocki: Promax/XTR) ,
piasty: Joytech/SH Deore LXLX,
obręcze: Alexrims Y2000 / Mavic x221,
mostek: noname alu,
sztyca: noname alu,
siodełko: merida (noname),
rogi: ZOOM,
licznik: SigmaSport BC 800 RCS,
oświetlenie przód: Sigma Sport Mirage (5W),
mrygacz: Trelock LS510,
opona p: kenda 26x1.95,
opona t: Continental Doublefighter basic 26x2.0.

To by było na tyle...

szosaimtb 2004-05-26 19:51:10
skomentuj (2)


Dymolowa szosa.

Punkxtr

Nie była nowością, bo zastosowano ją kiedyś w szosowym komponencie pewnej firmy, ale w MTB była powiewem prawdziwej świeżości. Tym, co na pierwszy rzut oka odróżniało ją od starszej M950 było przykręcone kółeczko eliminujące łuk pancerza na ostatnim odcinku a'la Rollamajig Avid'a. Tak się składa, że przez parę lat jeździłem z produktem amerykańskiej firmy i mogę powiedzieć, że przy klasycznych linkach i pancerzach (bo np. z Gore czy Nokon-em nie zadziała ze wzgl. na liner) zdecydowanie poprawia kulturę zmiany biegów. Mówiąc kolokwialnie, całość pracuje zauważalnie lżej. O ile jednak Avid wg producenta waży 7g., to już kółko Shimano po położeniu na wadze powoduje pokazanie się następujących cyferek: 23,4g. To zauważalnie więcej, ale należy wziąć pod uwagę, że Japończycy zastosowali tam aluminium z niewielką domieszką stali, a samo kółko jest łożyskowane. Amerykanie swój produkt wykonali z plastiku, a kółko obraca się na ślizgu. Shimano jak zawsze (albo raczej kiedyś) dopracowało całość i postawiło na możliwości regulacyjne owego patentu, ale ta finezja swoje musi po prostu ważyć.

Dlaczego kółka nie znajdziemy już w nowszych wersjach przerzutki? Znajomi mechanicy z "epoki" twierdzą, że często zapychało się błotem. Mnie.

Rodman

15 września 2008
Bike Maraton Karpacz 13.09.2008
Bike Maraton Karpacz 13.09.2008

14,5 kg
Ważę po maratonie 79,3 kg (rano nawet 77,9 netto ;P). Razem z rowerem 93,8 kg. Wychodzi na to, że mój wspaniały rower z doklejoną pompką i 2-ma dętkami, bez bidonu, to 14,5 kg.
Sporo jak na hard taila :) Chyba ta masa ma jednak jakieś znaczenie w ściganiu ?! Ciekawe o ile miejsc mógłbym się poprawić na rowerze o 4 kg lżejszym ?

Rama:            Giant Rock SE model 2006
Kaseta:        Shimano, niska półka
Przerzutka przód:     SRAM 3.0
Przerzutka tył:        Shimano Alivio, 21 biegów w sumie
Hamulce:        V-braki, zwykłe, klocki Clarks - czerwone
Sztyca:            seryjna
Siodełko:        San Marco, twarde, wąskie, rozcięte na końcu
Kierownica:        prosta, Cannondale Fire, czarna, aluminiowa
Gripy:            piankowe, Accent
Rogi:            brak
Koło przód:        pojedyńcze, seryjne
Koło tył:        Mach 3, podwójne, nielekkie
Korba:            no name
Opony:        Hutchinson Python.

Na rower!

12:17, mery , Refleksyjnie
Link Komentarze (1) »
czwartek, 24 maja 2007
Historia pewnego "składaka" i amatorki

Postanowiłam kupić rower. Sprawa banalna, wydawałoby się, a jednak nie było tak. Nad kupnem jakiegoś niezawodnego rumaka gdybałam już w zimie. Ambicja mnie trochę pchała, przyznaję. Skoro Ce, kompletny pasjonat, mógł mieć takiego pięknego Cube'a (ech! pełen osprzęt Shimano klasy XT, amortyzator Rock Shock Reba, siodełko Selle Italia - jak kto wie, to westchnie ze mną...), to ja nie będę przecież gnała za nim z wywieszonym jęzorkiem na jakimś marketowym rowerku, którego do serwisu mi nie przyjmą. Właściwy rower pomagał mi wyszukać oczywiście Ce, ale jego bezwzględne oko patrzyło nieco życzliwiej dopiero na rowery w cenie około 3,5-4 tysięcy, a mnie w tym czasie aż ciążyły puste kieszenie, w głowie lągł się robal skąpstwa. Nieśmiało patrzyłam na Treki, Scotty, czy (sponiewierane przez Ce) Gary Fishery w cenach nieco przystępniejszych (1,5-2 tys.). Bardzo pożyteczne wyprzedaże.

Blog wedkarstwo1

Dopiero o godzinie około 5:00 o ile można powiedzieć zaczęły się brania. Kolega złapał parę wzdręg, które później wypuścił, trzy ładne okonie powyżej 30 cm. Ja natomiast o godzinie 5:20 złapałem na rosówkę lina 33 cm i wpuściłem go do wody. Jeszcze jedna ważna wiadomość moja kochana żona zafundowała mi w prezencie nowy kołowrotek ROBINSON MAXIM 508, byłem zdumiony, a jednocześnie bardzo zadowolony. Ale oczywiście branie miałem na zestaw na którym mam kołowrotek firmy SHIMANO NEXAVE 3000 R. Nie wiem dlaczego tak się dzieje od pewnego czasu, gdy chodzę na ryby na staw „Łąka”.

Z wędkarskim pozdrowieniem
Bernard

P.S. Serdecznie dziękuję za komentowanie i częste odwiedzanie mojego bloga, jednak nadal serdecznie wszystkich zachęcam do komentowania.


Komentarzy: 0

Blog zbychu88

Jest to rower przeznaczony do freeride'u i downhillu już na pierwszy rzut oka wygłąda świetnie ma bardzo dobry amortyzator
Osprzęt:
rama 26" Alu 6061 skok 160mm
kolor czerwony
rozmiary 17"
widelec Rock Shox Pike SL 95-140mm
biegi 16
przerzutka przód SRAM 3.0
przerzutka tył SRAM X-7
hamulec przód Disc brake - Avid BB5
hamulec tył Disc brake - Avid BB5
manetki SRAM Trigger X-7
korba Truvativ Hussefelt
obręcze Alexrims DM24
damper Kind Shock 504
kierownica Truvativ Hussefelt
wspornik Truvativ Hussefelt
opony Schwalbe Space 26"x2.35 rama 26" Alu 6061 


Komentarzy: 0 2006-10-31 Na początek rowerek firmy kross.
Powiem szczerze że jak na polski rower to sprawił na mnie duże wrażenie podoba mi się osprzęt:
rama-26" Alu 6061
rozmiary 15", 17", 19"
widelec Suntour XCR 120mm :)
biegi 24
przerzutka przód Shimano Acera
przerzutka tył Shimano Deore
hamulec przód Disc brake - Avid BB5.

Na rowerze

- obiecałem nie szaleć na sprzęcie.

W końcu poległem zmęczony na ziemi i przysnąłem. Gdy się przebudziłem przyszła pora na refleksję. Rower nie nadaje się do jazdy po mieście. Jego domem jest teren i - co według mnie ciekawe - 7 biegów w zupełności wystarcza do tego. Oczywiście nie jest to sprzęt do DH, ale jeśli ktoś planuje zakup roweru, który z jednej strony nadawałby się do ostrzejszej jazdy, a z drugiej mieściłby się w bagażniku zwykłego samochodu (lub w małym mieszkaniu) to warto pomysleć o tym Dahonku.

Jeśli mówić o wadach to znalazłem jedną. Przerzutka SRAM 3.0. Wychowałem się na Shimano i muszę stwierdzić, że płynność przełożeń w SRAM-ie pozostawia wiele do życzenia. Być może to kwestia odpowiedniej regulacji, której nigdy nie byłem mistrzem. Przerzutka "łapie" kolejne biegi z trudem , nie jest nawet tak dokładna jak np. popularna Shimano Alivio.

Po ukończonym teście znów zaczęło padać.... W strugach deszczu wróciłem do domu.

Tagi: dahon jack d7
23:03, bajking
Link Komentarze (8) »