O czym chcesz poczytać na blogach?

Seppuku

..::: Bushido ...Droga Wojownika :::...

Kiedy cała rzecz się przedłuża i rozluźnia się napięcie woli, zazwyczaj się nie udaje."

"Na początku, kiedy człowiek traci oddech w biegu, jest to niemiłe. Ale jakże przyjemnie jest po takim biegu przystanąć. A jeszcze przyjemniej jest usiąść. Potem jeszcze milej jest położyć się. Ale najmilej jest wziąć poduszkę i porządnie się wyspać. Takie powinno być ludzkie życie. Człowiek powinien za młodu zdrowo się natrudzić, a potem po trochu dochodzić do spokoju."

Ceniono trzeźwość myślenia w stresowych sytuacjach. Esencja japońskiej i zarazem samurajskiej samokontroli zawiera się w zwyczaju seppuku.

Honor [edytuj]

Honor był wartością główną w hierarchii wzorowego bushi. Wiąże się on ze zdolnością do autoszacunku ze względu na wierność własnemu kodeksowi moralnemu. Według bushidō ten, kto stracił honor, uczynił swoje życie bezwartościowym i nie zasługuje na kontynuowanie go. Nitobe Inazo cytuje w swojej pracy:

"Wstyd jest jako blizna na drzewie, nie znika, lecz powiększa się z czasem".

.

Japonia

Występują w kilku rodzajach ( w zależności od zastosowania ) jak : katana, wakizashi, tanto.

Samurajowie w życiu codziennym posługiwali się kodeksem zwanym Kodeksem Bushido. Nie istniał on w jednej niezmiennej formie lecz w różnych. Był bardzo ceniony i szanowany wsród wszystkich noszących broń białą. Mówił między innymi, że Samuraj nie powinien przywiązywać się do życia i do rzeczy materialnych, natomiast na pierwszym miejscu stawiał honor i w jego obronie był gotów oddać życie bez wahania. Za zaszczytną śmierć dla samuraja uważano honorową śmierć poprzez popełnienie Seppuku.

                                                          

                          Przygotowanie do ceremonii popełnienia przez wojownika seppuku. 

Bella i Bela - Onet.pl Blog

Swoim niedużym gabinecie, którego ściany pokrywały klasyczne japońskie grafiki:

 

Pan Mitahata miał międzynarodowa agencję ochrony i duży problem. Właśnie rozmawiał o nim ze swoim zastępcą. Sprawa polegała na tym, że jego agencja dostała zlecenie na ochronę zespołu Die Ārzte podczas ich pobytu w Paryżu. Zaś problem był w tym, że już wcześniej dostali wiele zleceń na ten sam czas.

- Może powinniśmy po prostu odmówić wzięcia tego zlecenia - powiedział zastępca.
- Odmówić jest niehonorowo. Już bym wolał popełnić Seppuku. Musimy przyjąć i wysłać do ochrony tych, którzy nam zostali. Jak im się nie uda, to najwyżej wtedy popełnimy Seppuku.
- Zostało tylko pięć osób i to same największe patałachy... Tacy, co to ich z reguły na wabia wystawiamy, a nie do ochrony.  

Pan Mitahata podrapał się po łysinie.

- To musi nam wystarczyć. Powinno się udać mimo wszystko. Wyobraź sobie, że wczoraj zgłosił się do mnie Sierżant Ubój. Skończył mu się poprzedni kontrakt i chciał zatrudnić się u nas. Powiedziałem, że muszę to przemyśleć. On chce kupę forsy... Ale w tej sytuacji wynajmę go, dam tych pięciu pod jego komendę i niech.

TRUPOSZARNIA

Pałęta się bez celu po mieście, niby szukając ojca. Skoro przez dwa lata go nie znalazła, to zakładam, że Chikage będzie musiał dać jej kolejne dwa na dalsze poszukiwania... W każdym razie Chizuru spotyka Haradę, razem idą kupić sobie dango, a potem odwiedzają Okitę, który znalazł sobie nowe hobby: obserwuje motylki i przepowiada pogodę.

O, cud, żółte kwiatki!

Kondou, który gdzieś się szlajał, wreszcie wraca do kwatery głównej. Nagakura prosi go o rozmowę. A potem wraz z Haradą odchodzą z Shinsengumi (zaraz... czy za próbę odejścia nie trzeba było popełnić seppuku?). Wszyscy idą ich pożegnać, oprócz Heisuke, który, jak Chizuru została zapewniona, o tej porze już śpi. No i Harada na odchodnym mówi Chizuru, żeby się nie martwiła, bo ten człowiek na pewno ją ochroni. Czyli główny paring stał się już oczywisty nawet dla postaci drugoplanowych :P

Tagi: anime demony Hakuouki samurajowie sezon jesień 2010 Shinsengumi strach się bać
10:17, vatelema , Anime
Link Dodaj komentarz »

- It's just state of mind

Wobec pana, męstwo, odwagę i bezpośrednio związany z tym wysoki kunszt wojenny; uczciwość i prawość, prostotę i powściągliwość, pogardę dla wygód osobistych i pieniędzy. W moralnym kodeksie samurajów wielką wagę przywiązywano również do katakiuchi - krwawej zemsty. Wierność wobec suzerena wymagała, aby zniewaga wyrządzona panu została bezwzględnie pomszczona. Umiejętność panowania nad sobą i kierowania nad swoimi uczuciami była u samurajów doprowadzona do doskonałości. Równowaga duchowa była ideałem bushido. O mistrzowskim opanowaniu własnych odczuć i olbrzymiej samokontroli świadczyć może chociażby obrzęd samobójstwa - seppuku. Odebranie sobie życia było uważane przez wojownika za najwznioślejszy czyn i najwyższy przejaw osobistego heroizmu. Honor i sławę ceniono bardziej niż życie, dlatego kiedy na kartę stawiano jedno z tych pojęć, samuraj bez namysłu oddawał za nie życie. Nierzadko z powodu jednego słowa, które urażało dumę rycerza w ruch szły miecze. Z reguły takie starcia kończyły się śmiercią lub poważnym zranieniem jednego z walczących samurajów. Bushido wpajało wojownikom miłość do oręża. Broń miała dawać samurajowi poczucie pewności i jednocześnie poczucie odpowiedzialności. Zgodnie z etykietą rycerską pochopne posługiwanie.