Santa cruz

obuszki w drodze

Plywalo wokol niego mnostwo kolorowych rybek, ktore podjadaly to, co on mial na skorupie. Niesamowite to dla nas bylo.

Postanowilismy to uczcic jakims lokalnym jedzonkiem. W przewodniku wyczytalismy, ze moze to byc np. encebollado. Zapytalismy w jednej restauracyjce, ale pani powiedziala, zebysmy przyszli jutro. Jutro to my o 6 rano lodke na Santa Cruz mamy…. Pani powiedziala wiec, zebysmy przyszli za 30 min, to nam ugotuje, zeby nie bylo, ze opuszczamy Isabele niesprobowawszy tego przysmaku. No i sprobowalismy. Pychota :) Jest to taka zupa rybna z tunczyka (najlepiej) z juka (taki ziemniak), czosnkiem i tym specyficznym, cebulowo-kolendorwym sosikiem. Znamy przepis, moze nam cos wyjdzie.

Wyspy Kanaryjskie - Onet.pl Blog

Skomentuj mnie

23 kwietnia 2008
Santa Cruz de Tenerife

Santa Cruz de Tenerife liczy 220 tys mieszkańców i jest drugim, po Las Palmas, co do liczby mieszkańców miastem Wysp Kanaryjskich i zarazem największym miastem Teneryfy. Stolica lokalnej autonomii.

Jest to znany ośrodek turystyki masowej przyciągający corocznie miliony turystów, miasto jest również ważnym transatlantyckim portem. Port ten służy do eksportu lokalnych produktów - bananów, tytoniu i warzyw oraz dużemu importowi zaopatrzeniowemu. Dzisiaj turystyka jest zdecydowanie największym źródłem dochodu miasta, ale w granicach Santa Cruz działa również dobrze prosperująca rafineria, zbudowana w 1930 roku.

W mieście szereg sklepów z atrakcyjnymi dla turystów cenami. Na całych Wyspach Kanaryjskich obowiązuje 5% podatek VAT.

ckm (13:43)

Dondecorazon

W rzeczywistości boliwijskiej, jest prawdziwą przygodą – zważywszy na stan tutejszych nawierzchni – jednakże daje jedyną w swoim rodzaju możliwość podziwiania zmieniającego się krajobrazu i geografii tego wyjątkowego kraju: andyjski
płaskowyż stopniowo przechodzi w tropikalną dżunglę. Po kilkunastu godzinach podróży (ok. 500 km) dojechaliśmy do Santa Cruz, gdzie zatrzymaliśmy się w naszym
franciszkańskim klasztorze p.w. św. Antoniego.

Lorenzo i Miguel, z którymi podróżowałem, następnego dnia pojechali dalej w kierunku Concepción, ja natomiast, zmuszony do załatwienia formalności wizowych pozostałem na tydzień w Santa Cruz. W Santa Cruz poznałem naszego współbrata Andrzeja z poznańskiej prowincji.

Artymowicz Aviation

Lubię
Bądź pierwszą osobą, która doda ten do listy ulubionych.

Jedna odpowiedź

Rio, Rio, boskie Rio

To, że ponownie musimy przejść obok stadionu. Kiedy tam dotarliśmy, mecz się właśnie zakończył i na ulicę zaczęły się wylewać tysiące kibiców. Na szczęście, byli w dobrym humorze, bowiem lokalna drużyna wygrała, więc para turystów w pełnym rynsztunku wywoływała jedynie zdziwienie. Szliśmy więc wśród tych śpiewających, skandujących kibiców ulicami Santa Cruz. Musiało to wyglądać dość dziwnie, tym bardziej, że Bartek wyróżniał się wzrostem wśród tłumu i raczej nie mogliśmy liczyć na to, że pozostaniemy niezauważeni. Na szczęście, po 40 minutach z okładem udało się bezpiecznie dotrzeć na miejsce bez kolejnych przeszkód, ale nie zmieniło to faktu, że na samą myśl o taksówkarzach zaczynaliśmy bardzo.

Wyspy Kanaryjskie

Restauracji, pubów, lodziarni i dyskotek. Pasaż handlowy z kilkoma barami, restauracjami i kawiarniami znajdziecie Państwo bezpośrednio przy plaży.

Komentarzy: 0 Santa Cruz de Tenerife: Karnawał 2008-05-28 Karnawał w Santa Cruz to kanaryjska fiesta z prawdziwego zdarzenia, którą przewyższa tylko karnawał w Rio de Janeiro. Zabawa zaczyna się na początku lutego i trwa przez trzy tygodnie.

Większość galowych występów i konkursów karnawałowych strojów odbywa się na Recinto Ferial (tereny targowe), ale i ulice – zwłaszcza w okolicach Plaza de.

na wysokości murawy

Głośno dopytywał o niego Milan, ale to działacze MC byli najszybsi, najbardziej konkretni i zdeterminowani. I ostatecznie to ich trykot założy w przyszłym sezonie Adebayor.
Togijczyk i Argentyńczyk mogą tworzyć w przyszłym sezonie Premier League zabójczy duet, który niejednego bramkarza doprowadzi do łez. A w obwodzie Hughes ma przecież jeszcze wspomnianego Santa Cruza, Craiga Bellamy’ego, Robinho i cały zastęp młodych, zdolnych napastników, którzy też liczyć będą na jak najwięcej minut na murawie. Zresztą szejkowie z Abu Dhabi nie zakręcili kurka z pieniędzmi i pewnie spróbują jeszcze skaperować na City of Manchester Stadium niejednego snajpera z najwyższej półki.
W całym tym szaleństwie w obozie