O czym chcesz poczytać na blogach?

Reklamacja

Monika Gibes – o płytkach

Z umową, na zgłoszenie tego sprzedającemu. Jeżeli nie dotrzyma tego terminu, traci prawo do zadośćuczynienia. Konsument w ciągu roku od stwierdzenia niezgodności z umową może domagać się zaspokojenia swojego roszczenia (czyli mówiąc prostym językiem – może w ciągu roku od stwierdzenia wady złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową, pod warunkiem, że wcześniej – nie później niż dwa miesiące po zauważeniu wady – zgłosił ową niezgodność).

Odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumenta trwa 2 lata – po dwóch latach od wydania towaru nie ma możliwości złożenia reklamacji, chyba, że producent lub sprzedający udzielili dłuższej gwarancji. Ale wówczas reklamacja nie wynika z tytuły niezgodności towaru z umową.

W zgłoszeniu reklamacyjnym (w interesie kupującego jest, aby było one złożone w formie pisemnej) powinna znaleźć się, poza oczywistymi danymi (jak nazwa i ilość towaru, data zakupu oraz opis niezgodności), informacja czego konkretnie oczekuje klient. Czy chodzi mu o wymianę wadliwego towaru czy może tylko o korektę ceny?

W interesie z kolei sprzedającego jest, aby oczekiwania były określone dość precyzyjnie.
Spotkałam się z sytuacją, gdzie klient, określił enigmatycznie roszczenie jako “wymianę materiału wraz z poniesieniem kosztów z wymianą związanych”, a po uznaniu reklamacji, rozwinął “poniesienie.

nowoczesna kuchnia

Montażu. "Teraz to niemożliwe, ale proszę się nie martwić. Po złożeniu całości kuchni będzie czas na reklamacje i wszystkie uwagi będziemy za jednym razem załatwiać". Głupi byłem, że się zgodziłem... Nie wiedziałem, co mnie czeka z reklamacją.

21:29, phuanne
Link Dodaj komentarz »
reklamacja - najdłuższy rozdział

Składałem dwie reklamacje ustne 19 grudnia 2008 roku (osobiście) oraz 29 grudnia 2008 roku (telefonicznie). Reklamacja została przyjęta i określono termin naprawy do dwóch tygodni. Jednocześnie pan Andrzej przepraszał, że teraz jest bilans roczny i prosił o uzbrojenie się w cierpliwość.
Czekaliśmy bardzo cierpliwie...

21:28, phuanne
Link Dodaj komentarz »
reklamacja ciąg dalszy

Pod koniec stycznia udałem się do rzecznika praw konsumenta. Doradzono mi wysłanie listu reklamacyjnego z potwierdzeniem odbioru.
List wysłałem 1 lutego z.

Konfraternia Turystyczna - bloog.pl

2008 roku, kiedy nieprawidłowości stwierdzono aż u 96 proc. sprawdzonych podmiotów – tegoroczne badanie wskazuje na poprawę. Cieszy fakt, że aż wobec 32 przedsiębiorców nie było zastrzeżeń dotyczących wzorców umownych. W stosunku do pozostałej grupy – zarzuty UOKiK dotyczą głównie stosowania postanowień naruszających ustawę o usługach turystycznych oraz tożsamych ze znajdującymi się w rejestrze klauzul niedozwolonych.
W przebadanych dokumentach Urząd znalazł m.in. postanowienia istotne dla turystów z ekonomicznego punktu widzenia – dotyczące bezprawnego wyłączania lub ograniczania odpowiedzialności organizatora imprezy turystycznej, utrudniania złożenia reklamacji, zmiany ceny wycieczki. Zastrzeżenia dotyczyły między innymi:
● ograniczania odpowiedzialności organizatora imprezy. Najwięcej, bo aż 42 zakwestionowane przez UOKiK postanowienia dotyczyły bezprawnego ograniczania lub wyłączania odpowiedzialności organizatora turystyki najczęściej w takich sytuacjach, jak opóźnienie samolotu, zmiana hotelu czy zaginięcie przedmiotów wartościowych. Organizatorzy informowali turystów w umowach lub regulaminach, że – biuro nie odpowiada za rzeczy pozostawione podczas podróży w autokarze i podczas pobytu w miejscu zakwaterowania. Tymczasem, zgodnie z prawem, organizator imprezy turystycznej nie może wyłączyć swojej.

Zareklamuj swojego bloga. - Onet.pl Blog

Magiczna-Ocena-Bloga
Blogi grupowe.
eusgenkunste

Wiadomość powitalna.
Witaj! Znalazłeś się na jednej ze stron, które zajmują się reklamą.
Dzięki aLike możesz zareklamować Twojego bloga oraz znaleźć wiele blogów, które
Cię zainteresują.
Wszystkie wiadomości niedotyczące reklamacji proszę pisać w Menu -> Informacje.

Nie czekaj po prostu zgłoś się !

hipermarket - widziane z drugiej strony - Onet.pl Blog

3 klientów, coś zaczyna się dziać
Nietypowe reklamacje
     Dziś merytorycznego wpisu nie będzie, bo sprzedawca przeżywa małą wielką rewolucję i na niczym się skupić nie może. Sklep na tym straty ponosi, bo w sprzedawca ma takie nerwy, iż tłucze lampy zamiast je składać.
     Dziś więc porcja dowcipów o reklamacjach.

Klient składa reklamację w sklepie meblowym:
- Tydzień temu kupiłem krzesło i proszę spojrzeć - już się rozleciało..
Sprzedawca uważnie ogląda reklamowane krzesło i mówi:
- Wygląda na to, że ktoś na nim usiadł...

Do sklepu obuwniczego przychodzi klient z reklamacją:
- Kupiłem tu buty. Są tak niewygodne i tandetne, że nie można w nich chodzić.
- I Pan narzeka. Pan ma jedną parę, a my tu mamy ze trzysta...

Wchodzi klient do sex-shopu i pyta sie, czy może oddać dmuchaną lalkę do reklamacji.
- Przyczyna reklamacji? - pyta się sprzedawca
- Bo już jej nie kocham.


Szanowni Klienci.

Na Temat

Do reklamacji i gwarancji. Skargi dotyczą obuwia, sprzętu RTV i AGD, odzieży, sprzętu komputerowego i telefonów komórkowych. Niestety klienci rzadko zdają sobie sprawę, że w ciągu dwóch lat od daty zakupu mogą reklamować wadliwy produkt – wynika to z odpowiedzialności sprzedawcy na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
Sprzedawcy nagminnie uchylają się od odpowiedzialności odmawiając przyjęcia reklamacji, narzucając konsumentom własny sposób jej załatwienia czy przewlekle rozpatrując składane zgłoszenia. Oprócz prawa do reklamacji konsumenci mogą również w wielu przypadkach skorzystać z gwarancji. Pojęcia bardzo często mylone przez konsumentów. Gwarancja – podobnie jak reklamacja – umożliwia dochodzenie roszczeń w przypadku, gdy nabyta rzecz okazała się wadliwa. Jest ona jednak dobrowolna – przedsiębiorca może udzielić gwarancji, ale nie musi. W zakresie gwarancji przedsiębiorcy niejednokrotnie utrzymują, że jest ona jedynym sposobem realizacji roszczeń konsumenckich czy dokonują interpretacji zapisów karty na własną korzyść.

Bezpośrednią zachętą do skorzystania z pomocy rzeczników jest skuteczność ich interwencji. Przykładem może być wynik rozstrzygnięcia sprawy konsumenta, który po odrzuceniu reklamacji przez organizatora zagranicznego wyjazdu postanowił dochodzić roszczeń przed sądem z pomocą miejskiego rzecznika w.

Travelzone.PL

Do załączenia pisma są:

1. PIR (oryginał)
2. przywieszka bagażowa (oryginał)
3. ksero paszportu - strona ze zdjęciem + pieczątka przekroczenia granicy (skan lub kolorowe ksero)
4. trzecia część biletu (oryginał)
5. karta pokładowa (oryginał)
6. w przypadku zagubienia bagażu lista przedmiotów zawartych w bagażu + orientacyjna wycena (w jęz. angielskim) - oryginał
7. pismo z punktu napraw bagażu informujące o kosztach naprawy lub w przypadku niemożności jego naprawienia informacja, iż bagaż nie kwalifikuje się do naprawy (w jęz. angielskim) - (oryginał)

Uprzejmie informujemy, iż bez kompletnej dokumentacji, żadna z linii lotniczych nie przyjmie reklamacji.

zobacz więcej na: travelzone.pl

Jakub Tyrajski Travelzone.pl
www.travelzone.pl
Strefa najlepszych biur podróży!

Komentarzy: 0 Travelzone.pl :: Strefa najlepszych biur podrozy! 2009-12-17 Travelzone.pl to profesjonalny serwis turystyczny działający w polskim Internecie.

Firma działa od 2005 roku jako multiagent.