O czym chcesz poczytać na blogach?

Rejsy

Alaska - rejs jachtem "Varsovia" - bloog.pl

Wyjmuję na pokład mapę generalną Prince William Sound do którego właśnie wpływamy. Wspólnie analizujemy nasze plany, zastanawiamy się co chcemy zobaczyś, które lodowce są ciekawsze i co jest dla nas możliwe do zrealizowania przy naszych ograniczonych możliwościach czasowych. Mamy tylko tydzień do żeglowania. Następnie będziemy musieli zostawić gdzieś „Varsovię” na ponad dwa tygodnie, to znaczy na okres czasu, samochodowego wspólnego zwiedzania środkowej Alaski oraz mojego krótkiego powrotu samolotem do Vancouver w celu „obrobienia” spraw zawodowych.

Na dzień dzisiejszy planujemy wpłynięcie do fiordu Nassau w którym znajduje się lodowiec o tej samej nazwie. Tymczasem płyniemy po gładkiej wodzie i mijamy wejścia do różnych malowniczo wyglądających zatoczek. Wpływamy do Zatoki Lodowej (Icy Bay). Jak narazie lodu nie widać tylko z góry grzeje słońce. Ela komentuje i wspomina swoje rejsy statkami pasażerskimi do innego Nassau na wyspach bahamaskich.

Świnoujście – Swinoujscie

Wyobrażenie to okazało się niezwykle żywotne nawet w czasach, gdy Polacy masowo ruszyli na wakacje za granicę. Armatorzy nie zwracali większej uwagi na polskich turystów. Niektórzy z nich mają wprawdzie w Polsce przedstawicielstwa, ale ceny wycieczek są w nich wyższe o 30, a czasem nawet 50 proc., niż oferowane np. przez biura podróży w Niemczech. Do tego klient musi z reguły sam zorganizować sobie przelot do portu, z którego wypływa statek. Jedynie nieliczne biura podróży starały się zachęcać turystów do wycieczek na dalekie morza. Biuro Marco Polo od prawie dwudziestu lat oferuje rejsy na różnych statkach i jachtach i w tym czasie zyskało niezbyt może liczną, ale wierną grupę klientów. Przed czterema laty rozszerzyło ofertę o podróże na wielkich wycieczkowcach. Cieszyły się one dotychczas umiarkowanym powodzeniem. Ale od początku tego roku liczba klientów wzrosła w porównaniu z ubiegłą zimą kilkakrotnie.

Od prawie roku działa w Warszawie biuro Rudolf Travel. Ta polska spółka specjalizującego się od lat w wycieczkach morskich niemieckiego biura Rudolf Reisen oferuje, podobnie jak w Niemczech, setki rejsów po morzach całego świata na statkach.

Rejs Szantymaniaków

II Rejs Szantymaniaków – zaproszenie

21 lis

Przgotowujemy druga edycję Rejsu Szantymaniaków!

Zgodnie z sugestiami zebranymi po pierwszym naszym rejsie, zrezerwowany jest termin od 28.04 do 05.05.2012. W tych dniach, biorąc tylko 3 dni urlopu uzyskuje sie aż 9 dni wolnego, co wydawało się bardzo istotne dla niektórych uczestników Rejsu Szantymaniaków 2011.

Koszt rejsu wyniesie 1600 PLN, a być może będzie taniej, jeżeli uda nam się, tak jak w 2011 roku, uzyskać wsparcie sponsorów. Planujemy trase Gdynia – Kopenhaga – Gdynia, co oczywiście bedzie możliwe, jeśli wiatry powieją sprzyjające. Mamy 7 dni czasu co daje nam elastyczność w wyborze jak najbardziej interesującej trasy.

Zakładamy, że głowną część załogi stanowić będą użytkownicy Forum Szantymaniaka, ale oczywiście mile widziane są nowe twarze, więc serdecznie zapraszamy wszystkich!

Termin pierwszej wpłaty w wysokości.

Osobisty dziennik jachtowy - Onet.pl Blog

Z księgi przekształcającej ludzi na siedmiocyfrowe kody, będę mógł zamienić obszar Niegocina na powiedzmy Kanału Łuczańskiego. Po co to wszystko? Jak to po co by zdobyć skarb, tak jakby. Pewnie że można by uzyskać precyzyjne dane kartograficzne inaczej, pewnie o wiele szybciej, ale to by zepsuło zabawę i na pewno odebrało masę satysfakcji z sukcesu. Jaki plan? Bezpośredni atak zaczepny z zaskoczenia, żeby sprawdzić czy warto się starać dalej, czy warto na zdobycie tego skarbu "wykorzystać" swój czas. Czy może jak jak zwykle wrócić do portu macierzystego z pustymi ładowniami. Decyzja podjęta. Żywiej tam!
Nathaniel (23:29)
Brak adnotacji w dzienniku

19 lipca 2010
Nie hura
Kolejny rejs Mazurski uważam za zakończony. Czemu nie hura? Bo w tym roku było jakoś inaczej i to.

Titanic jako niezatapialny - Onet.pl Blog

Który zasłynął niesamowitym hartem ducha, gdy w 1906 roku jako telegrafista koordynował działania ratownicze wokół innego statku White Star Line – Republica. Wówczas prawie wszyscy zostali uratowani, a Binns zyskał międzynarodową sławę. Miał on objąć posadę radiotelegrafisty nowego statku White Star Line, jednak w obliczu konieczności szybkiego podjęcia pracy w Ameryce, wypłynął kilka dni wcześniej statkiem Minnesota.

Długotrwałe strajki węglowe, jakie trwały w Wielkiej Brytanii na początku 1912 spowodowały, że niektóre rejsy statków White Star Line zostały odwołane, by nie powodować przesunięć w wypłynięciu Titanica. Statek został ostatecznie zaopatrzony w pełny zapas węgla, a ludzie, którzy mieli wykupione bilety na jednostki przymusowo cumujące otrzymali darmowe bilety na "Titanica".

Punktualnie w południe 10 Kwietnia 1912 długi i głęboki ryk syren Titanica dał znać, że nadszedł czas wypłynięcia. Był to znak dla holowników, by te stanęły w dryf. Wydano rozkaz "Cała naprzód!", a gdy trzy potężne śruby zaczęły się obracać, Titanic z wolna.