O czym chcesz poczytać na blogach?

Redagowanie

Pisanie tekstu

Pism do urzedów, pisanie pism do urzedu, pisanie pisma do urzedów, pisanie pisma do urzedu, redagowanie pism urzedowych, redagowanie pisma urzedowego

Czy redagowanie pism do urzędów to potrzebna usługa w obrębie redakcji? Czy wyodrębnienie jej spośród innych rodzajów tekstów ma sens? Odpowiedź na tak postawione pytania nie jest oczywista. Redagowanie pism do urzędów można traktować jako pewien rodzaj pisania w ogóle. Osoba wykonująca tę czynność po prostu pisze swoisty list do określonej placówki, mając na uwadze wyjątkowość opisywanego przypadku – wyjątkowość wynikającą z określonej sytuacji nadawcy i jego intencji. Z drugiej strony nie sposób odmówić racji osobom kwalifikującym redagowanie pism do urzędów jako odrębnej usługi. Dlaczego? Każdy polonista wie, że tekst kierowany do jakiegoś urzędu rządzi się swoimi prawami. Musi mieć nie tylko poprawną postać językową i przejrzystość argumentacji oraz charakterystyczny styl wypowiedzi (najlepiej maksymalnie formalny), ale również odpowiednią oprawę estetyczną – a zatem kompozycję. Z tych wyznaczników bierze się zapewne potrzeba wydzielania takiej usługi spośród innych czynności oferowanych przez korektorów czy redaktorów tekstów.

KOREKTA KSIĄŻEK

Ciekawym materiałem do analizy i przywołania w krótkiej notce może być na przykład wydarzenie kulturalne, naukowe czy ciekawostka ze świata przyrody. Po gazetę sięgają różne osoby, które mają odmienne zainteresowania i doświadczenie życiowe determinujące odbiór świata zewnętrznego. Polska jest krajem dość skomplikowanym pod względem ukształtowania polityczno-społecznego, a także geograficznego, stąd zapewne różnice w postrzeganiu rzeczywistości. Daje to szansę wydawcom na zwiększanie różnorodności podejmowanych zagadnień – od wiary, kultury i historii (Polski czy jej poszczególnych regionów), poprzez tematykę naukową i politykę, po zagadnienia życia codziennego (dieta, przedmioty codziennego użytku, moda itd.). Warto redagowanie newsów zlecić komuś, kto celnie ujmie poszczególne zjawiska oraz zainteresuje czytelników podejmowanymi problemami.

 



Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

What's up świecie? - bloog.pl



TYpoLOgia BloGów:



1. ze względu na charakter i poruszane tematy: 
a. mające charakter osobisty, przybierające formę internetowych pamiętników; 
b. specjalistyczne, podobne do portali wertykalnych (o ile blogi wskazane powyżej najczęściej redagowane są przez jednego internautę, to blogi tematyczne czasem pisane są przez kilku.

Samorząd Uczniowski działający w Zespole Szkół Ekonomiczno-Chemicznych w Trzebini - Onet.pl Blog

Prowadzenie bloga Samorządu rozpoczął Łukasz Bąk, który głosem społeczności szkoły
w 2006 roku został jej Prezydentem.
Z początkiem swojej kadencji do współpracy zaprosił Bartka - "człowieka odpowiedniego
na godnego następcę", jak sam podkreślał. Wraz z powoli wygasającą prezydenturą Bączka, konieczną sprawą okazały się radykalne zmiany.

Z końcem 2006 roku blog Samorządu przejęła Redakcja Ekonomika. W jej skład wchodził kilkuosobowy sztab dziennikarzy
o różnych poglądach, ambicjach, zainteresowaniach i cechach charakteru.

W 2009 roku Bartek Klimczak zakończył, po ponad 3 latach, redagowanie bloga. Jego następcą został Piotr Drabik.

Oprawą graficzną szkolnego serwisu informacyjnego zajmuje się Krzysztof Zdziech, który niesamowicie zmienił wizerunek Ekonoma w sieci.

W zbieraniu materiałów
pomagają nam Nauczyciele,
a w szczególności
pani Ela Woźniak
oraz niektórzy Uczniowie, za co jesteśmy bardzo wdzięczni.

Piszcie do nas: redakcja_zsech@poczta.onet.pl

Informatyka w ćwiczeniach

- redagujemy krzyżówkę
Praca z tabelami zwykle powoduje pojawienie się wielu nieprzewidzianych problemów. A to kolumny się rozłażą, a to numerowanie układa się nie tak jak powinno, a to czasami tekst znajduje się w komórce nie tam gdzie powinien być.
Reszta tutaj

Tagi: ćwiczenia informatyka tabela
20:20, kwasny.bozena , klasa I 2009 - 2010
Link Dodaj komentarz »
środa, 12 maja 2010
24 / 19. Poprawne redagowanie tekstu
Lekcję dotyczącą poprawnego redagowania tekstu potraktowałam jako powtórzenie i sprawdzenie wiadomości, które uczniowie powinni nabyć w szkole podstawowej. Rozpoczęłam ją od poinformowanie ich o tym a następnie rozmawialiśmy o zasadach edycji dowolnego tekstu. Na początek wszyscy przeczytali odpowiedni fragment podręcznika. Podczas rozmowy okazało się że wielu uczniów zna i stosuje odpowiednie zasady.
Reszta tutaj

20:10, kwasny.bozena , klasa I 2009 - 2010
Link Dodaj komentarz »

BLOG BYŁEJ KLASY F !

tak se myslałem ze Stawiarem, że moze jakies spotkanie klasowe by zrobic...

co wy na to?? xP 

 

 

wasz kochany wa$ik xD 

18:56, klasowidz
Link Komentarze (29) »
piątek, 26 października 2007
Na cholere to?!

Zdaje mi sie że na naszym blogu jest jak w rządzie PiS(s)-u. Masa niepotrzebnych rzeczy.

Mam na myśli tzw. "kąciki" naszego bloga. O ile sensowne jest to że Klasownik i (nie)zapomniane cytaty nie są redagowane od kilku miesięcy, to nie rozumiem po jasną cholere istnieją trzy, mianowicie:

1. Rozmowy w tłoku - nie redagowane i zapomniane od Soboty, 29 kwietnia 2006 (1 rok i 6 miesięcy).   Może i były dobrym pomysłem, ale ze względu na "niesamowite" zainteresowanie blogiem podupadły. Jednakże zawartość nawet nie przekroczyła 1 strony.

2. Texty - nie redagowane od roku (tak, dokładnie od  26 października 2006). 3 wpisy w przeciągu roku i później już nic. Bez sens...

3.  Pan Zdzichu- "I do szklanki, i do... szklanki" - Zastanawiałem się raz z przyjacielem mym Dominikiem Wasikiem nad głupotą tego kącika. Nie wiem na co i po co to jest. Chyba Patryk chciał się nie wiem, pogrążyć. Raczej chyba.