Psary

Jednośladem przez świat

i od razu kierujemy się do ruin zamku. Malowniczo położone na wzniesieniu ruiny to pozostałość po zamku wzniesionym przez biskupa Floriana z Mokrska w II polowie XIV wieku.  No a tu… idealne miejsce na piknik. Rozsiadamy się na trawie, wyciagam kanapki, napoje, resztki czekolady… prawdziwa uczta!

Odpoczynek się należy i owszem, to jednak dopiero połowa trasy. Zastasnawiam się nad powrotem. Wracać tą samą drogą? Trzeba by się wspinać z samego Bodzentyna na górę Miejską. Zjazd był bardzo przyjemny, ale pod taką górę? Wybieram drugą opcję, powrót przez Psary, Klonów. Wyjeżdżamy z Bodzentyna na Psary Starą Wieś, potem Psary Kąty. Wioski jakich wiele, natomiast okolice cudowne. Rozległa Dolina Wilkowska w całej okazałości. No i tu zaczęła się mozolna wspinaczka na szczyt Bukowej Góry. Początek sezonu, forma jeszcze nie ta, a przed nami niekończący się podjazd. Pozornie dość łagodny, tylko długi jak jasna cholera. Sitek nie ma problemu, siłacz z niego jakich mało. Pod górę… pod górę… Niby przez drzewa prześwietuje już niebo, oznaka zbliżania się do szczytu, a tu kolejna mała górka do pokonania. Wreszcie jest! Szczyt!.

Niezły hardkor - kedud-and-rodnyd blog

Siemka to My Kedud&Rodnyd. A to jest nasz blog (niemożliwe), narazie wygląda tak jak wygląda, ale z czasem będzie się zmieniał. Pozdro dla wszystkich znajomych, tych którzy będą odwiedzać bloga, wpisywać się na księge i komentować notki, jeśli tacy będą w ogóle ;-), oraz tych którzy pomagali nam przy robieniu tego bloga, czyli jak widać nikogo ;-). Wpisujcie się i komentujcie !!! PAPA

Napicassowały KeDuD&RodNyd 2003-08-07 18:44:49
skomentuj (9)

Podsumowanie wakacji - część I - namioty u Kamiskiej

Na początku pojechałyśmy sobie do Psar pod namioty do Kamiskiej ,znaczy nie , najpierw poszłyśmy po zakupy :)Ni to poszłyśmy do sklepu po schodkach i chciałyśmy zrobić zakupy ale babka nam nie chciała ich sprzedać więc poszłyśy po innych ludków , zakupów było 18 ;] Uchachane poszłyśmy do dom i przemycałyśmy to do auta. Jak nam się już wszystko udało dojechałyśmy do Psar i rozkładałyśmy namiot. Już za chwile poznałyśmy ludków i było fajnie. Wogóle przez cały czas było fajnie , i totalny luzik;] i codziennie faza ;] No i tam jeździłyśmy na takim zajebistym składaku Kamiskiej dziadka ;] na desce :D grałyśmy w.

życieNastolatki - Onet.pl Blog

22 sierpnia 2011
Nic nowego ;D

Szczerze ? .

Nic nowego się nie działo .

Ciągle z Dynką jeździmy do Psar , do naszych nowych znajomych <3 .

Mam kilka śmiesznych tekstów z dzisiejszego.

beyonce blog

Budowlanka straszy nas żel-betonem, a my ich schabowymi :D Żeby było jasno: żywieniówka tutaj rządzi :D Generalnie nikt tu się za dużo nie uczy, większośc zadań jest robionych na przerwie albo odpisywanych od Mariana :P Marian ma łeb nie od parady, też się nie uczy, przeczyta na przerwie troche książki i dostaje 5 z odpowiedzi :P Ale odpisać da :] Jeśli chodzi o zachowanie to różnie u nas bywa :P Zazwczyczaj jesteśmy "grzeczni" :> Większośc dziewczyn jest spoko, nie licząc KZK - Klubu Złączonych Kolan :P One to są... sam nie wiem o co im chodzi :P Niezła z nas zbieranina :P Są chłopaki z Psar, jest Nowa Góra, Chrzanów, Trzebinia, Okleśna :D No i przede wszystkim: rzeźniki z kopalni :D Hehe ludzie na kopalni są zajebiści :) Przykładowo, dziś mieliśmy mówić przemówienie na polskim, Ci co mieli np to sobie wzieli, reszta dostała pały (mi się upiekło :D). No i to można było gadać z kartki i sobie zerkać i oczywiście Ozzy z Oganem powiedzieli swoje mowy zupełnie z głowy :P Ogan nawet nieźle - dostał 4 :] ale Ozzy to zaczął pierdolić, że mu komórke zajebali i żebyśmy go wspomogli finansowo w dożywianiu go i tego typu sprawy :P Ja już prawie płakałem :D Praktycznie.

Blog zaka17

Psary
Słówko o mnie

Zawodowo zajmuję się tresurą bazyliszków. - Onet.pl Blog

Na mnie i na wakacje. A ja nie mogę spać. Może przydałoby się zjeść śniadanie, wziąć jakiś poranny prysznic..., ale to musi poczekać, aż się Wam wyżalę. Jak się okazało, dwie drobne decyzje właśnie zmieniają moje życie.

Wczoraj wieczorem mama znów wyciągnęła mnie na rower, chociaż długo się upierałam. Właśnie kończyłam nowy szablon dla The Foretop (znów piszemy, nie wiemy jak długo to potrwa, ale zawsze. xd). Ostatecznie jednak zgodziłam się i pojechałyśmy.
Od jakiegoś czasu męczyłam już mamę, że jestem dostatecznie duża (174 cm xD), żeby sama jeździć do Psar, do stajni. Mama nie pozwoliła, bo to jest tam ponad 20 km w jedną stronę, a na dodatek autobus nie dowiózłby mnie na miejsce. Mniejsza. Mimo wszystko mama chciała dziś podwyższyć poprzeczkę i przejechać łącznie 20 km. Pojechałyśmy w stronę Brdowa.
Zatrzymałyśmy się dopiero przy znaku 'Koło 10 km'. Po drodze minęłyśmy wiele zwierząt, które nie miały zbyt wiele szczęścia. Po krótkim postoju ruszyłyśmy z powrotem. Jak to zazwyczaj bywa, droga powrotna wydawała się krótsza.
Widziałam na horyzoncie ogromne spryskiwacze, nawadniające chyba jakieś pole. Rozmarzyłam się by.

ingner.wordpress.com

Ożarowic do powiatu tarnogórskiego.
1975 – Wprowadzenie w Polsce reformy administracyjnej w wyniku której utworzono 49 województw, jednocześnie likwidując wszystkie powiaty. Namiastką powiatów stały się Urzędy Rejonowe, których zasięg działania zwykle pokrywał się z granicami dawnych powiatów.
1999 – kolejna reforma administracyjna – utworzono 17 województw, a Będzin na powrót stał się stolicą powiatu (w jego skład weszły również: Czeladź, Wojkowice, Siewierz, Psary, Mierzęcice i Bobrowniki). Nowo utworzone województwo dostało nazwę “śląskie”.
2002 – Do powiatu będzińskiego włączono Sławków.
2007 – 140-lecie POWIATU BĘDZIŃSKIEGO.

Poniżej mapy Zagłębia Dąbrowskiego pokazujące jak zmieniały się granice państw, regionów, powiatów i gmin na przestrzeni dziejów, a także jak wyglądają one w czasach dzisiejszych.