O czym chcesz poczytać na blogach?

Zobacz również

Przejdź do wyników poniżej

Porsche

SIEMA - bloog.pl

Sukcesy w wyścigach samochodowych. 1947 - model Ferrari 125 C Sport z silnikiem 1,5 litra V12 (12 cylindrów).
Wozy cywilne Ferrari, produkowane od 1947 roku, znane ze swego wyszukanego stylingu z domu Pininfarina, były i są symbolem luksusu. Ferrari korzystał również z designu innych projektantów, a mianowicie byli to Scaglietti, Bertone i Vignale.
Stosunkowo niewielkie silniki 8- i 12-cylindrowe w układzie V, odznaczające się wysokimi osiągami oraz specyficznym brzmieniem, dobre osiągi i piękny wygląd czynią wozy Ferrari obiektem pożądania młodych ludzi.
Jednym z najgroźniejszych i odwiecznych rywali marki Ferrari są produkty Porsche i Lamborghini.

[edytuj]

Logo

Logo firmy pochodzi z emblematu, jaki miał na swoim samolocie pilot myśliwski z I wojny światowej, Francesco Baracca. Enzo Ferrari, będący pod wrażeniem jego umiejętności, użył tego samego symbolu - czarnego rumaka, stojącego na dwóch tylnych nogach.

[edytuj]

Topowe i najdroższe modele firmy:

  • 1987 - F40 (V8-32v Bi-turbo) 324 km/h i 3,8 do 100 km/h; wyprodukowano 1315 aut (początkowo planowano 950 sztuk, ale ze względu na ok. 3100.

super samochody

Komentarzy: 3 porsche 2007-01-29 Papryka cayenne, zwana też pieprzem kajeńskim, jest cenną przyprawą kuchenną, ale ma również zastosowanie w naturalnej medycynie jako specyfik pobudzający trawienie. Jej ostry smak gwarantuje adekwatne kulinarne doznania, a wskrzeszony apetyt dopomina się następnych podniet. Niech nikt się więc nie dziwi, że pierwszy w ponadstuletniej historii Porsche samochód terenowy ochrzczono właśnie imieniem cayenne.

Nikomu do tej pory samochody Porsche nie kojarzyły się ze zdobywaniem bezdroży interioru. Firma wyspecjalizowała się w produkcji małych sportowych wozów, a wrzecionowaty kształt modelu 911 jest rozpoznawany nawet przez osoby nie interesujàce się na serio automobilizmem. Chociaż Porsche może pochwalić się pierwszą na świecie konstrukcją 4x4 (był to Lohner-Porsche z 1900 roku, który na każdym z kół miał zamontowany napędzający je silnik elektryczny), to zastosowanie napędu na cztery koła w jego samochodach wynikało bardziej z potrzeby.

T8LEK

Dla Piecha to niemal emocjonalna, dynastyczna krucjata. Wnuk swojego imiennika, słynnego Ferdinanda Porsche, który opracował i wdrożył koncepcje “samochodu dla ludu” (doslownie: volks wagen) na bezpośrednie zlecenie Hitlera, Piech nie specjalnie ukrywa plany podboju motoryzacyjnego świata i rynkowej dominacji mówiac w jednym z wywiadów “moim celem od zawsze było przewodzić większemu przedsięwzięciu niż mój dziadek”.

Brzmi groźnie i na miejscu Toyoty – obecnego światowego lidera – brałbym deklaracje tego niecierpliwego austriaka z temperamentem na poważnie. Jakkolwiek kuriozalnie by to nie brzmiało, Porsche właśnie de-facto przejęło Volkswagena. Zresztą w cieniu nieco wyciszanego skandalu korupcyjnego dotyczącego przekupstwa kilku dyrektorów VW w celu ułatwienia po-fuzyjnych trasformacji. Za całą operacją stał oczywiście nie kto inny jak Ferdynand Wspaniały, wzywany nawet na salę sądową w charakterze świadka. Człowiek, który słynie z tego że jest wszędzie i wie wszystko, akurat przypadkowo w tej konkretnej sprawie nic nie wiedział i do więzienia poszedł jakiś kozioł ofiarny po(d)stawiony odpowiednio nisko w korporacyjnym łańcuchu pokarmowym. Cóż, życie. Nota bene, to nie koniec komplikacji towazyszących.

DŁUGOTERMINOWY

Założenia konstrukcyjne jak maluchu, ale niewiele jest w świecie motoryzacyjnym samochodów, które mogłyby się zmierzyć z legendą Porsche 911 Carrera. Charakterystyczny gulgot silnika typu boxer sprawia, że mężczyznom skacze adrenalina, a dziewczęta stają się miłe i uległe. Gdyby ogłoszono plebiscyt: jak powinien brzmieć silnik samochodowy, Porsche 911 wygrałoby w cuglach. W plebiscycie na auto stulecia zajęło 5. miejsce, uległo tylko największym klasykom: Fordowi T, Mini Cooperowi, Citroenowi DS i Garbusowi. Projekt tego ostatniego wyszedł z resztą z tej samej rodziny co 911-tka. Kształt Beetle’a został opracowany przez Ferdinanda Porsche, natomiast 911 przez jego syna: Ferdinanda Porsche Juniora.  Podczas gdy większość producentów aut luksusowych boryka się z problemami finansowymi, Porsche sprzedaje auta w wielotysięcznych nakładach. Firma jest na tyle rentowna, że pozwoliła sobie na zakup ponad 30% akcji Volkswagen Group w latach 2005-2007. W 2008 roku szefowie Porsche ogłosili gotowość przejęcia pakietu większościowego VW.Samego modelu 911 sprzedano w 2006 roku niemal 40 tysięcy sztuk – jak na sportowy samochód jest to wynik rewelacyjny. W latach osiemdziesiątych, mimo doskonałej sprzedaży firma postanowiła zainwestować w model 928, który miał być następcą.

Porsche 911

... I GOOOL!!!

A w ostateczności debiutant zawsze może zacząć mówić po angielsku, tak więc chyba nie ma się o co martwić. 

A jaki Obraniak jest prywatnie? Mówi, że od zawsze wzorował się na Draganie Stojkoviciu, jest współwłaścicielem małej wytwórni muzycznej, a jego ulubionym gatunkiem jest hip-hop. Uwielbia podróżować po świecie, a na co dzień porusza się Porsche Carrera 911. Nie da się nie zauważyć, że jego cała lewa ręka  pokryta jest tatuażami. Jednym z wizerunków uwiecznionych na ciele Ludo jest obraz Matki Boskiej, co sugeruje, że jest on człowiekiem wierzącym. Z pierwszych relacji wynika również, że piłkarz Obraniak jest człowiekiem bardzo skromnym i miłym – same pozytywy. Mocno czuję, że wszyscy w Polsce będziemy mieli z nowego.

Blog MatiiMat

Cześć, mam na imie Mateusz, mam 13 lat i mieszkam w Kaliszu. Lubie sport, komputery i takie tam... pozdrowiaonka dla wszystkich z klasy.
Zobacz mój profil

 
07.03.2006 Porsche AG rozszerza swoją aktualną paletę samochodów o nowe 911 Turbo. Szósta generacja tego modelu z górnej półki "jedenastek" miała swoją światową premierę 28 lutego 2006 roku na Genewskim Salonie Samochodowym ... 

20.01.2006 Mercedes-Benz odkrywa karty - na rynku pojawi się zupełnie no
wy reprezentant segmentu.

Blog marcinsp6

sobota, 20 styczeń 2007, 19:54

Komentarzy: 0 Porsche!!!!!!Odjazdowe autko!!!!Ohhhhh!!!!!!!!Marzenie każdego!!!!Dane techniczne sobota, 20 styczeń 2007, 19:52 Silnik
wersja silnikowa 911
rodzaj silnika benzynowy
pojemność silnika (cm3) 3387
układ/ilość cylindrów B6
moc silnika (kW/KM) 221 / 300 przy 6800
max moment obrotowy (Nm) 350 przy 4600
stopień sprężania 11,3
wtrysk paliwa wielopunktowy
ilość zaworów na cylinder 4

Osiągi
prędkość maksymalna (km/h) 280
przyspieszenie.