O czym chcesz poczytać na blogach?

Octave

Prawdziwy Wielki Post

Antona Brucknera, wykonanie

Maîtrise Sainte-Cécile de la Cathédrale Notre-Dame de Luxembourg

Wersja polifoniczna - kompozycja Josefa Rheinbergera, wykonanie Frauenchor Enseble Octave

alexiaa91.blog

Duncana Jamesa zainteresowała produkcja telewizyjna. Mimo to kwartet obiecuje wydać płytę w listopadzie i wyruszyć w tournée w 2005 roku.

Jak podają źródła Lee Ryan rozważa odejście z zespołu Blue i rozpoczęcie solowej kariery.
Zgodnie z doniesieniami gazety "Daily Mirror", 20-letni wokalista zajęty jest obecnie pisaniem swoich własnych utworów, które chciałby wydać na samodzielnym albumie. Nie wiadomo jeszcze czy oznacza to koniec dla boysbandu Blue. Ja na razie rzecznik prasowy grupy zaprzecza pogłoskom, jakoby grupa miała się rozpaść. Co więcej, Lee pracuje nad czwartą płytą Blue.Tymczasem Octave, klawiszowiec, który współpracuje z wokalistą, w wywiadzie udzielonym gazecie przyznał, że Lee komponuje piosenki na swój solowy album. "Jest naprawdę podekscytowany utworami, które napisał" - zdradza muzyk. "Od sześciu miesięcy przebywa w odosobnieniu. Jeszcze nie widziałem, aby z takim oddaniem pracował nad jedną rzeczą. Jak na razie nikt o tym jeszcze oficjalnie nie wie, ale w końcu Lee robi to, czego naprawdę pragnął."
Octave dodał także, że kompozycje członka Blue są w stylu R&B. Jak do tej pory artysta napisał między innymi utwór o tytule "Time Flies", która ukaże się na początku.

Gitara - bloog.pl


*Release palm mute*

Chorus:
(0:39)
e|-------------|
B|-------------|
G|-4--7--------|
D|-4--7--5--4--|
A|-2--5--5--4--|
E|-------3--2--|

"Dance, dance..."

Guitar 1:
(0:56)
e|-----------------|
B|-----------------|
G|-6-4---6-4---7---|
D|-----4-----4---4-|
A|-----------------|
E|-----------------|
PM ...............

Guitar 2:
(0:56)
e|-----------------|
B|-----------------|
G|-------------7---|
D|-----------------|
A|-------------5---|
E|-----------------|
*Hit this A octave every time guitar 1 hits the D note. (7 on G string)*

Second Verse:
(1:05)
e|---|
B|---|
G|-4-|
D|-4-|
A|-2-|
E|---|

"You always fold just.."

Guitar 1:
(1:07)
e|-----------------|
B|-----------------|
G|-6-4---6-4---7---|
D|-----4-----4---4-|
A|-----------------|
E|-----------------|
PM ...............

Guitar 2:
e|-----------------|
B|-----------------|
G|-------------7---|
D|-----------------|
A|-------------5---|
E|-----------------|

"..before you're found.

inspiredstone.wordpress.com

In the ridge lines of alpine terrain, which I’m sure is influenced by my passion for climbing. So my first idea was to develop an algorithm and computational routine to identify the ridge lines in an elevation map. I started with a small elevation map, shown below, covering the area immediately around Mt. Whitney. Lighter colors correspond with higher elevation (the summit of Mt. Whitney is at the center). Just looking at the image, it’s not difficult to identify the major ridge lines, like the ones I outlined in red. Telling a computer how to do the same thing is not easy.

In my first attempt, I wrote a short octave script that would find the locations where the elevation sloped downward in both east and west, or north and south (if it slopes downward in all four directions, than it’s a peak). The image below displays a white pixel wherever a ridge was identified. The result is mediocre. Of course there are minor ridges identified (like the ones on the west slope of Whitney, which are truly there), but the bigger problem is that even the major ridge lines are discontinuous.

Excitingly, I have found current research being done in this area.:

Taking a hint from the paper above and this group in Zurich, I think I.