O czym chcesz poczytać na blogach?

Netbeans

jee.blog

Flaga = true;
            flagablad = false;
        } else {
            flagablad = true;
            flaga = false;
        }
       
Niestety z racji tego, że tutaj już nie mamy doczynienia z "zwykłą aplikacją" trzeba poczynić pewne zmiany w klasie Utrwalacz, właściwie mamy dwie opcje:
1) Piszemy klase od nowa, a właściwie NetBeans generuje większość kodu(prawy->Persistence->Use Entity Manager), nam pozostaje dopisać odpowiednią część do deskryptora wdrożenia (web.xml) i wprowadzić odpowiednie zmiany:


@PersistenceContext(name = "persistence/LogicalName", unitName = "JSFdlaStandPU")
   
    public class Utrwalacz {
    
       public boolean persist(Encja_Osoba object) {
        
          try {
.

Kosmaczewski Blog

Jedno można połączyć z drugim Aby tak się stało trzeba ściągnąć i zainstalować wtyczkę do Netbeans umożliwiającą programowanie w C/C++. Potem przydałyby się również biblioteki GTK+.

Za pomocą pkg-config –cflags gtk+-2.0 dowiemy się jaka jest lokalizacja plików naszej biblioteki. Przyda się to już za chwilę.
U mnie na przykład to polecenie zwraca:

-I/usr/include/gtk-2.0 -I/usr/lib/gtk-2.0/include -I/usr/include/atk-1.0 -I/usr/include/cairo -I/usr/include/pango-1.0 -I/usr/include/glib-2.0 -I/usr/lib/glib-2.0/include -I/usr/include/freetype2 -I/usr/include/libpng12 -I/usr/include/pixman-1

W NetBeans tworzymy nowy projekt C, potem w menu “File” wybieramy “Properites”. W okienku, które wyskoczyło wędrujemy przez “C/C++”, “C Compiler” do “General”. W “Include directories” dodajemy katalogi które otrzymaliśmy wyżej.
Jest jeszcze jedna rzecz do zrobienia. W “Linkerze”, w “Libraries” trzeba dodać bibliotekę dynamiczną /usr/lib/libgtk-x11-2.0.so

I teraz można spokojnie programować. Można ściągnąć dokumentację GTK+. W usr/share/doc/libgtk2.0-doc/tutorial/html jest fajny przewodnik po bibliotece. Wszystko krok po kroku wyjaśnione. Polecam.

.

Blogosfera Doktora KaPiatek (Interop) | interop, net, communication, c#, java, php, language, work

Basedir=”.”>
<target name=”all”>
<mkdir dir=”build/dotnet” />
<javac srcdir=”src”
destdir=”build/dotnet”
executable=”G:\zainstalowane\dotnet\janetse-jddk\jdk\bin\javac”
fork=”true”
compiler=”modern”>
<compilerarg value=”-bam:test.dll”/>
</javac>
</target>
</project>

Trochę na temat składni:

mkdir -> twórz katalog (tworzy rekursywnie)
javac    ->    srcdir – ścieżka do plików źródłowych (domyślnie jest to src w Netbeans)
->    destdir    - ścieżka, gdzie zostaną umieszczone pliki classes, czy efekt kompilacji
->    executable    - ścieżka do kompilatora javac, który jest spoza standardowego jdk
->    fork=”true”    -    wskazanie, że używamy zewnętrznego kompilatora
->    compiler=”modern”    -    wskazanie, że kompilator ma kompilować zgodnie ze standardami kompilatora w wersji co najmniej 1.4
compilerarg ->    dodatkowe parametry kompilatora
->value=”-bam:test.dll” – wskazanie, że kompilator jadev ma utworzyć z wszystkich klas
które znajdzie w.

Hello Droid

Na system Android

Przygotowanie środowiska

Narzędzia – bez narzędzi nigdzie nie pojedziemy.  Na początek proponuje pobrać podane aplikacje w poniższych źródłach:

JDK 6u16NetBeans 6.9.1 oraz Android SDK 2.3

Teraz już z górki.

1) Instalujemy Java JDK oraz NetBeans. Nie opisuję, gdyż nie jest to trudne.

2)Dodajemy plugin Androida do NetBeans ’a. W tym celu z Menu Tools wybieramy podmenu Plugins, w wyświetlonym oknie przełączamy na zakładkę Setting. Następnie klikamy Add i wskazujemy link:

http://kenai.com/downloads/nbandroid/updates.xml

Całość powinna wyglądać tak:

3) Kolejnym krokiem jest zainstalowanie wskazanej powyżej wtyczki. Aby tego dokonać przechodzimy z  zakładki Setting na Available Plugins po znalezieniu naszego pluginu Android instalujemy go.(warto.