Munster

spostrzeżenia żony marynarza

Samochodem do Datteln. Z Wrocławia to 830 km. Wyjechałam rano o godz. 7.00. Na miejscu byłam o 16.30, bo na autostradzie pod Dortmundem był wypadek i straciłam około 1 godziny przez korek. Dojechałam na miejsce w Datteln bez problemów, bo przy wyjeździe z autostrady Jot czekał na mnie i razem dojechaliśmy do portu. Miałam trochę obawy, że nie podołam jeździe ze względu na to, że miałam do pokonania tyle kilometrów sama i w dodatku bez nawigacji, ale nie ma to jak dobre mapy od czego przecież chodziło się do szkoły.....
W Datteln załadowaliśmy samochody na bareczkę i w drogę. Na drugi dzień w sobotę byliśmy w Munster. Mam wielki sentyment do tego miasta, ze względu na to, że jeszcze kilka lat temu Jot miał robotę przy budowie nowej śluzy w Munster. Ja wtedy byłam przez około 2 tygodnie u Niego. Tym razem zatrzymaliśmy się w Munster, aby odświeżyc wspomnienia z tamtego pobytu. Munster piękne w dalszym ciągu, rowerów przybyło. Wtedy byłam oczarowana ich ilością na ulicach Munster, ale teraz, to przeszło moje oczekiwania. Nawet pobudowane są specjalne parkingi wielopiętrowe dla rowerów. Byłam krotko w Munster, ale ponieważ wiedzielismy jak szybko trafic do centrum, to zwiedzenie i przypomnienie sobie tych miejsc z kiedyś nie.

Rejs "Massakry" do Paryża - Onet.pl Blog

Wyjściu ześluzy jest już całkiem ciemno. Mrok rozświetlają światłanabrzeżnych fabryk i zakładów. Widać również olbrzymiąelektrownię atomową tuż obok kanału. Mijamy jeszcze ze dwie barkii znajdujemy przyjazny pomost miejscowego klubu kajakowego. Jest koło23. Z jednej strony mamy klub kajakowy z drugiej strony elektrownięatomową. Tam spędzamy upojną noc. Na dodatek do tego wszystkiegokolacja zostaje przesolona i przypalona (moja wina).

Dzień 47, 9.08.2011 Pomost za śluzą Wanne-Eckel – Munster 69,2km

Całą noc lało, nie padało, lało. Przestało dopiero nad ranem.Deszcz walił tak o daszek, że najmłodszy załogant obudził siękilka razy w nocy. W dzień pogoda była ładna. Przeszliśmy dosyćsprawnie przez ostatnią śluzę na Rhein – Herne – Kanal iweszliśmy na Dortmund – Ems – Kanal. Na skrzyżowaniu z kanałemWessel – Datteln – Kanal zamknęliśmy wielką pętle idoszliśmy do miejsca, w którym już byliśmy. Dortmund – Ems –Kanal jest przyjemniejszy.

PZHGP REGION IV KRAKÓW - bloog.pl

Bielsko-Biała Andrychów PL017-08-60 1 1-13:55:29 6 miejsce
KUBICA TADEUSZ Bielsko-Biała Osiek PL-025-06- 9947 0 1-13:50:27 7 miejsce
GÓRKA I CZERWIK Bielsko-Biała Oświęcim PL-025-07- 2322 0 1-13:50:18 8 miejsce
NIŻNIK TADEUSZ Kraków Myślenice PL-235-08-10889 0 1-14:26:57 9 miejsce
RUS HENRYK Bielsko-Biała Oświęcim PL-026-07- 3025 1 1-13:49:11 10 miejsce

LOT NARODOWY MUNSTER 2011

Futraki

Śp. Andrzeja Zakrzewskiego, kandydata AWS do Sejmu.
Przed wyjazdem z Polski zajmowała się pracą w agencjach reklamowych, i dekoracją wnętrz.
W Irlandii od 2006 r. Najpierw powołuje do życia scholę przy parafii w Waterford i organizuje cotygodniowe spotkania po Mszy Św., które integrują emigrantów. Do narodzin córki pracowała jako wolontariusz w Simon Community.
Od 2006 r wraz z mężem współpracuje z miejscowymi tygodnikami - Munster Express i Waterford People. Pomysłodawczyni spotkań dla dzieci: warsztatów wycinanek ludowych, zajęć plastycznych i teatralnych, konkursów plastycznych. Inicjatorka udziału Polaków w Paradzie Św. Patryka w Waterford, współorganizatorka obchodów Dni Niepodległości i Święta Flagi. Dba o Bibliotekę Parafialną w Waterford.
Projekty realizuje z przyjaciółmi i polskim księdzem Emilem Adlerem w nieformalnej grupie pod nazwą WaterPOL.org. Katoliczka, członek Klubu "Fronda.pl".

moje podroze te dalekie i te bliskie....

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zagłosuj....
Aktualna liczba głosów:

236
Notki
Rejs z Utrechtu 2011/2012.... 2012-02-10
Okres od 29 grudnia 2011 do 7 stycznia 2012 roku spędziłam z mężem na barce, w rejsie po Renie, a następnie płynęliśmy kanałami. Na statek wsiadłam w Utrechcie w Holandii. Renem płynęliśmy do Wesel, a następnie kanałami do Munster, Bergkamen, Datteln i jeszcze innych portów w Niemczech i z powrotem, aż do.

na biezaco.... - cares

Nie zmarnuje okazji i obaj bedziemy z niego dumni.

I tak sie stalo.

Syn farmera ukonczyl najlepsze szkoly i stal sie znany na calym swiecie jako sir Aleksander Fleming, odkrywca penicyliny.

Wiele lat pozniej ten sam chlopiec, ktory zostal uratowany z bagien zachorowal na zapalenie pluc.

Co uratowalo jego zycie ?

Penicylina.

Nazwisko chlopca: sir Winston Churchill.

04:13, marynia24 , na biezaco....
Link Dodaj komentarz »
sobota, 26 sierpnia 2006
Pomnik JP II

20 sierpnia w amerykanskim Ludzmierzu, czyli w ogrodach przyklasztornych karmelitow bosych w Munster, Indiana, biskup Tadeusz Paprocki dokonal odsloniecia pomnika Jana Pawla II.