O czym chcesz poczytać na blogach?

Lateralizacja

Umysł Kobiecy i Męski

Mniejsza niż u mężczyzn.

Jak powszechnie wiadomo, mężczyzna ma większy mózg niż kobiecy, nie wiadomo, dlaczego tak jest, chociaż we wcześniejszych latach sądzono, że im większy mózg tym człowiek jest mądrzejszy? Oczywiście jest to nieprawdą, gdyż w takim razie słonie byłyby najmądrzejsze. Ustalono, że masa mózgu nie wpływa na jego wydajność. Za to widoczne różnice są w budowie i funkcjonowaniu mózgu.

Bardzo ciekawym zjawiskiem jest lateralizacja ( teoria, że każda z półkul jest wyspecjalizowana w innych funkcjach)

Wyniki badań przeprowadzonych na zdrowych mężczyznach i kobietach pokazują, że u mężczyzn lateralizacja umiejętności językowych i przestrzennych jest wyraźniejsza niż u kobiet, u których funkcje te są bardziej równomiernie rozłożone w obu półkulach mózgowych. Odkryto też, że zjawisko lateralizacji dokonuje się w ciągu całego życia. W 1987 roku powstała.

Dysleksja Rozwojowa

9, 2011 o 4:38 pm

witaj,

Późna odpowiedź, gdyż dopiero się natknąłem na to forum :)
Nie musisz się martwić, to problem wielu ludzi tylko nie wielu zdaje sobie z niego sprawę lub też z różnych względów nie chce się przyznać. Przyznam, że mam podobny kłopot, nigdy nie lubiłem czytać, ciężko mi to szło, powoli, mało zapamiętywałem z czytanego tekstu, dużo bardziej wolałem słuchać. Powodem może być skrzyżowana lateralizacja – czyli dominacja lewego oka przy prawej ręce lub prawego oka przy lewej ręce. Tak było w moim przypadku. Prócz tego to może być wynik obniżonej percepcji wzrokowej, proponuje o tym poczytać. Polecam też zapoznać się z metodami szybkiego czytania, wymagają dużo samodyscypliny ale spełniają swoją rolę. Niestety jeśli chodzi o ćwiczenie czytania to najlepsza metoda to tylko czytać ale można to sobie jakoś wspomóc. Jeśli interesuje Cię więcej na ten.

Piszę w ciszy. - Onet.pl Blog

odnalazłam długo oczekiwany komentarz, postanowiłam się w

końcu z komentowanym faktem oficjalnie rozprawić.

 

Tak, robię błędy ortograficzne, wiem o tym. Od trzynastego roku

życia podlegam poradni pedagogicznej, co pozwoliło mi

przede wszystkim uświadomić sobie kilka spraw.

Po pierwsze dyslekcja(u mnie dysortografia) jest

swego rodzaju efektem choroby, w mym przypadku problemów z

zaburzeniami lateralizacji ( zainteresowanych odsyłam do

wiedzy internetowej na ten temat).

Po drugie, nie jestem z tego tytułu gorsza, nie jestem

"debilem" (bo takie opinie z reguły krążą) i to nie idzie zupełnie

 w parze z moimi sprawnościami intelektu.

Po trzecie, ze wszystkim da się walczyć. Również i z tym, stąd

wybór polonistyki jako kierunku studiowania. Codzienne

obcowanie z językiem polskim pozwoliło mi zmniejszyć do

Grzechutkowa ciężka praca

W wyniku uszkodzenia mózgu jeszcze przed opanowaniem mowy, z zachowaniem prawidłowego słuchu. Dzieci, które mają alalię porozumiewają się za pomocą gestów czy onomatopei. Z czasem opanowują słownictwo, porozumiewają się mową, ale jest ona jednak niewyraźna.

Wraz z alalią występują:

  • zaburzenia myślenia pojęciowego;
  • zaburzenia pamięci;
  • opóźnienie rozwoju psychomotorycznego;
  • zaburzenia lateralizacji, czyli określenia dominacji strony;
  • zaburzenia emocjonalne.



Zatem bardzo ważny jest wiek, kiedy nastąpiło uszkodzenie mózgu u dzieci, jakie miejsce zostało zmienione oraz jakie przyczyny doprowadziły do konkretnych objawów. 

Literatura:
Minczakiewicz E., Mowa-Rozwój-Zaburzenia-Terapia, Kraków 1997
Spionek H., Zaburzenia.