O czym chcesz poczytać na blogach?

Gddkia

MUSIAŁ watch

W ubiegły wtorek została całkowicie zmieniona organizacja ruchu – teraz podróżujący do Krakowa muszą jechać w stronę Myślenic i na Polesiu przejechać w drugą stronę czekając dodatkowo w korku przy Wiadukcie.

Co na to Wójt? Jest oburzony. Dzień później. W oświadczeniu na stronie www.

-Jesteśmy czarowani informacjami o świetnej współpracy wójta Musiała z władzami ponadgminnymi i innymi instytucjami, w tym GDDKiA. Wójt razem z radnymi [ich częścią raczej] wielokrotnie się spotykał z posłem PiS, A. Adamczykiem i dyrekcją oddziału GDDKiA. Rozmawiali, objeżdzali teren gminy. I co wynikło z tych kawek?

- Wyrażamy swoje głębokie zaniepokojenie postępowaniem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), która w żaden sposób nie poinformowała o nagłej zmianie organizacji ruchu ani mieszkańców, ani Urzędu Gminy w Mogilanach. - pisze delikatnie wójt.

Ekoterrarium

Okrągłego Stołu w sprawie obwodnicy Augustowa

http://www.mos. gov.pl/2aktualno sci/informacje_ rp/2008.02. 08.shtml

Zakończono zgłaszanie kryteriów ocen wariantów, które będą podstawą do opracowania zakresu raportu oceny oddziaływania na środowisko. Wykonanie raportu ma zlecić inwestor - GDDKiA - to główne efekty zakończonego 3 lutego trzeciego spotkania Okrągłego Stołu w sprawie Rospudy.

W dniu 4 lutego 2008 roku odbyło się trzecie spotkanie Okrągłego Stołu w sprawie obwodnicy Augustowa. Obserwatorami byli m.in.: posłowie z Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa oraz z Komisji Infrastruktury Sejmu RP, wojewoda podlaski, przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Środowiska oraz przedstawiciel Komisji Europejskiej.
Po zapoznaniu.

odszkodowanie-powypadkowe.blog

Powypadkowe


- Pracownicy rejonu codziennie dokonują objazdu dróg w terenie. Mają one na celu nie tylko sprawdzenie czy nawierzchnia drogi nie została uszkodzona, ale również sprawdzane są znaki, czy nie są zaśnieżone i są widoczne dla kierowców - tłumaczy Joanna Wąsiel z wrocławskiego oddziału GDDKiA. Tymczasem przepisy obowiązujące zarządce dróg krajowych nie określają czasu w jakim dziura powinna zostać załatana. - Staramy się jednak aby to następowało niezwłocznie po tym jak ocenimy, że dane uszkodzenie wymaga naprawy - dodaje Wąsiel. Jak przekonują w GDDKiA przy ostrej zimie i trudnych warunkach łatanie dziur jest rozwiązaniem doraźnym i czasami zdarza się, że ta sama dziura na drodze musi być łatana co drugi dzień, ponieważ masa, którą wypełniane są wyrwy nie wytrzymuje niskich temperatur i wysokiej wilgotności. - Dopiero przy dobrych warunkach istnieje możliwość docelowego załatania takiej dziury - podkreśla Joanna Wąsiel. Połowę rocznych środków przeznaczonych na tzw. remonty cząstkowe (łatanie dziur) GDDKiA wydajemy na 17-kilometrowy fragment drogi nr 35 biegnącej przez Wałbrzych. Drugą część tej sumy pochłania modernizacja pozostałych.

Coś być musi za zakrętem

Pytań. Po czterech tygodniach zostały umieszczone pierwsze odpowiedzi:

Pytanie: Zwężenie drogi w zalożeniu ma służyć zmuszeniu kierowcy do zmniejszenia prędkosci. Tylko czy osoba, w której głowie powstało takie założenie, zadała sobie trud zastanowienia sie jak na wysokości wysepki bezpiecznie ominąć pieszego czy rowerzystę? W dzień nie ma być może większego problemu, ale w ciemności (w naszym polozeniu geograficznym znaczna część ludzkiej aktywności, to czas pomiędzy zmierzchem, a świtem), zwykle nieoświetlonych "miekkich" widzi sie w ostatniej chwili. I nie ma miejsca na manewr...

GDDKIA: Omijanie pieszego na przejściu jest niezgodne z przepisami ruchu
drogowego. NA WYSOKOŚCI WYSEPKI NIE OMIJAMY PIESZEGO, LECZ GO
PRZEPUSZCZAMY!

Tiges: czy tylko ja mam wrażenie, ze odpowiedź jest nie na temat?

Pytanie: Dlaczego wysepki nie wyposażone w mur oporowy "reklamowane" są jako azyle dla pieszych. To nie są azyle - to pułapki. Szczególnie na drogach o wielkim nateżeniu ruchu ciężkiego. Prosze sobie kiedyś stanąć na środku drogi pomiędzy dwiema kolumnami TIRow... Wystaczy chwila nieuwagi albo awaria (wystarczy jedna poluzowana taśma od.