O czym chcesz poczytać na blogach?

Ensemble

Classic-on-sunday-morning

  • 2011-09-18: XXX Festiwal „Chopin w barwach jesieni” – cz. 2
  • 2011-11-17: Poznań Baroque Festival 2011 – “Joy and sorrow unmasked”. Koncert nr 14.
  • 2011-11-30: Jerzy Fryderyk Haendel – Mesjasz
  • 2012-03-31: Weekend z Beethovenem
  • O mnie
  • Obrazki z wystawy
    • DVD: Akademie Für Alte Musik – 4 Elements / Seasons
    • DVD: Bach: Johannes – Passion
    • DVD: The Amsterdam Baroque Orchestra & Choir – Magnificat
    • DVD: The Tallis Scholars: Live in Rome
  • Recenzje
    • Ahle Johann Rudolf : Selected Vocal Music (“Neu – gepflanze Thüringische Lust – Garten”)
    • Albinoni Tomaso: Concerti a cinque op. 9
    • Albinoni Tomaso: Sinfonie a Cinque, op. 2
    • Alla Polacca Ensemble: Baroque In Poland
    • Allegri Gregorio:.

  • Jazzowe potyczki - bloog.pl

    Kurt Elling - They Say It's Wonderful (Dedicated To You)
    13. Kurt Elling - My One And Only Love (Dedicated To You)
    14. John Coltrane - Ole (Ole Coltrane)

    11.04. Muzyka ciszy

    Szanując wydarzenie ze Smoleńska program z premierą płyty "Dedicated to You" przekładam na przyszłą niedzielę. Dziś (11 kwietnia) prezentować będę muzykę ciszy, a program zakończę dużą ilością miłości.

    Zaprezentowałem:

    01. Terence Blanchard - Funeral Dirge (A Tale of God's Will)
    02. Anna Pietrzak - Farewell (La Catedral)
    03. Jan Garbarek - Conversation with A Stone (In Praise of Dreams)
    04. Jan Garbarek & Hilliard Ensemble - Parce Mihi Domine (Officium)
    05. Henryk Miśkiewicz -.

    TARNOWSKI KURIER KULTURALNY

    Kameralnego zespołu wokalnego Capelli Cracoviensis – najbardziej dynamicznie rozwijającego się ansamblu w Polsce.

    CAPELLA CRACOVIENSIS to jeden z najbardziej dynamicznych zespołów wykonujących na historycznych instrumentach muzykę minionych epok. Dzięki konsekwentnemu wsparciu Miasta Krakowa CC realizuje ambitne projekty na najwyższym poziomie artystycznym, skupiając znakomitych artystów o określonej wrażliwości. Gośćmi zespołu są największe gwiazdy światowej sceny muzyki dawnej, koncertmistrzowie: Alessandro Moccia (Orchestre des Champs Elysees), Alberto Stevanin (Il Giardino Armonico, I Barocchisti, Ensemble Matheus), Fabio Ravasi (Europa Galante), Peter Hanson (Orchestre Revolutionnaire et Romantique), gościnni dyrygenci: Paul Goodwin, Andrew Parrott, Andreas Spering, Paul McCreesh, Roy Goodman, Fabio Bonizzoni. CC regularnie organizuje wspólne projekty z międzynarodowymi zespołami historycznych instrumentów dętych Nachtmusique oraz Oltremontano. Ostatnio CC prezentowała między innymi Le nozze di Figaro Mozarta w wersji scenicznej, trzy wielkie oratoria Händla, a także serię koncertów poświęconych muzyce polskiego baroku. Cykl trzech wielkich mszy h-moll Bacha, c-moll Mozarta i Missa Solemnis Beethovena zrealizowany we wrześniu 2011 stał się wręcz wydarzeniem o.

    Judaica.fotografie 5771 Bajit Chadasz 2010 'Er iz a mensch'

    KONCERT KAMERALNY w wykonaniu GOLDEN DUO Malwiny LIPIEC (harfa, Polska) i Delphiny TCHAOUSSOGLOU (flet, Belgia)

  • KONCERT KAMERALNY w wykonaniu KWARTETU ŚLĄSKIEGO (Polska) Szymon KRZESZOWIEC (1. skrzypce) Arkadiusz KUBICA (2. skrzypce) Łukasz SYRNICKI (altówka) Piotr JANOSIK (wiolonczela)
  • Koncert kameralny w wykonaniu Vistula Quartet w składzie: Paulina Różańska (I skrzypce), Oriana Masternak (II skrzypce), Maria Dutka (altówka), Piotr Głuszyński (wiolonczela)
  • Koncert muzyki gitarowej – w wykonaniu Jakuba KOŚCIUSZKI. W programie m.in. utwory Niccolo Paganiniego Antonio Carlos Jobima i Marka Pasiecznego
  • KONCERT NOWOROCZNY – ROSZ HASZANA 5771
  • Koncert Sylwestrowy 2010 / 2011
  • KONCERT w wykonaniu ENSEMBLE KLANGREFLEXIONEN (Niemcy, Szwajcaria) Katharina KEGLER (fortepian) Verena SENNEKAMP.

  • neurotomania blog

    Wystarczają zaledwie do poprawnego klepania klawiszy, i to z wysiłkiem, och jaka szkoda.... Ale i tak lubię sobie czasem pobrzdąkać, choćby kilka taktów, chociaż innym wtedy puchną uszy ;-)
    Na szczęście w muzyce poważnej kapitalne jest to, że można słuchać bardzo różnych wykonań tego samego, wciąż odkrywając utwór na nowo. Okazuje się, że można ten sam kawałek zagrać szybko, mocno i agresywnie, a można wręcz hipnotycznie spokojnie. Siła spokoju, jak u Bacha, a jeszcze bardziej Buxtehudego, to inne oblicze tego samego boga, co u Scootera, kohinor.

    Coś a propos pedalskiej, jazzowatej muzyki, Steinmeier, posłuchaj Garbarka & Hilliard Ensemble
    http://www.youtube.com/watch?v=uRdl_9G7BaA
    Na pewno Ci się to nie podoba? A może coś zyskam w Twoich oczach, kohinor? Posłuchajcie.

    Przed kilkunastu miesiącami odkryłam też, jak piękna potrafi być sama faktura muzyki, barwa i czystość dzwięku, głosu a zwłaszcza chóru. Zaczęłam słuchać muzyki na sprzęcie zbliżonym do audiofilskiego... i okazało się, że nagrania, na które poprzednio niespecjalnie zwróciłam uwagę, zapłonęły nagle jak gwiazdy w ciemności. Posłuchajcie coś Ensemble Organum, np.
    http://www.youtube.com/watch?v=wm4tOnJHm1I
    ale naprawdę nie ma sensu tego słuchać w internetowej jakości, ba, nawet.

    Blog Wojciecha Majcherka - Onet.pl Blog

    2

    17 kwietnia 2011
    Berlin

    Tydzień w Szczecinie na Kontrapunkcie. W programie festiwalu jak zwykle w ostatnich latach wyjazd do Berlina – w tym roku zaplanowano trzy przedstawienia: w Schaubuehne, Deutches Theater i w Berliner Ensemble. W Berlinie tego dnia ciężko się poruszać, bo odbywa się szczyt NATO i policja wyłączyła część ulic w centrum. Ale dojeżdżamy na 14 do Schaubuehne. Oglądamy spektakl pt. Powrót Odysa – inspirowany nie tylko Homerem, ale przede wszystkim operą Monteverdiego. W scenografii wszystko jest uwspółcześnione, a nawet realistycznie przedstawione, włącznie z kuchnią, gdzie przygotowywany jest obiad dla domowników Penelopy – zapach zupy roznosi się po widowni. Ale ten dekor nie likwiduje subtelności spektaklu, która rodzi z połączenia teatru i opery. Aktorzy nie tylko tworzą swoje postaci, ale świetnie śpiewają i grają na instrumentach.

    Komentarze fizyka

    (na ogół bardziej) kaleczonych wykonań w kościołach. Dla wielkiej części - większości? - Polaków nabożeństwa stanowią jedyną okazję do kontaktu z żywą muzyką. Dlaczego księża, organiści, osoby prowadzące rozmaite kościelne schole, tak źle traktują muzykę? Dlaczego Polakom słoń nadepnął na ucho?

    Wczoraj, w prawie godzinnym programie, zespół bardzo dobrze wykonał kilka trudnych hymnów, w tym Vexilla Regis, hymn napisany na uroczystość sprowadzenia relikwii Prawdziwego Krzyża do Francji. Mnie jednak najbardziej wzruszyła przepiękna (i szczególnie boleśnie maltretowana w kościołach) pieśń Krzyżu święty nade wszystko. Ci, którzy nic z niej nie rozumieją, używają jej jako kanonicznego przykładu na perwersję katolicyzmu. Nic podobnego, ale atakowanie katolicyzmu jest teraz modne. (Nie protestuję przeciwko krytykowaniu hierarchii i kościelnych instytucji, bo sobie na to zasłużyły.)

    Muszę powiedzieć, że mnie wczorajszy koncert zbudował - że im się chce, że się starają i że tak dobrze im to wychodzi. Linkuję powyżej Vexilla Regis w wykonaniu Ensemble Organum, ale wczorajsze Perfugium wcale nie było gorsze!