O czym chcesz poczytać na blogach?

Embraer

AIR CRASHES

37 000 stóp (11 280 metrów).

Trwa poszukiwanie odpowiedzi dlaczego biznesowy Embraer obniżył swój lot. Departament Kontroli Przestrzeni Powietrznej zaprzecza pogłoskom, że brazylijski ststem radarowego nadzoru ruchu lotniczego posiada userki w postai tzw. ślepych rejonów czyli obszarów przestrzeni powietrznej brazylii leżących poza zasięgiem radarów stacji kontrolnych. Wyklucza się również usterki techniczne systemu kontroli lotów.

Wiadomo natomiast, że w trakcie lotu amerykański Embraer ERJ-135 miał wyłączony transponder. Transponder jest kluczowym elementem systemu antykolizyjnego powszechnie stosowanego na samolotach komunikcyjnych w tym również dyspozycyjnych. Komisja badająca przyczyny wpyadku stara się ustalić co było powdem wyłączeia transpondera. Możliwe, że urządzenie to uległo awarii. Nie wyklucza się również możliwości ręcznego odłaczenia przez pilotów. Ręczne wyłączenie transpondera umożliwia chwilową zmianę trasy lotu. Eksperci spekulują o próbach przetestowania przez pilotów możliwości nowego samolotu nad lasami.

W trąbę słonia!

Polske i Kanade, a ja zyskalem niepowtarzalna mozliwosc wytlumaczenia komus bajzlu na polskich kolejach
Niemiecki kapitan sie przedstwil, niemieckie stewardessy opowiedzialy po niemiecku i angielsku, co robic w razie katastrofy, po czym samolot poturlal sie po nierownej drodze kolowania na pas startowy wroclawskiego lotniska, rozkrecil silniki na pelna moc i ruszyl przed siebie, rozpedzajac sie, az w koncu oderwal sie od ziemi. Podczas przelatywania przez chmury troche trzeslo, ale i tak mniej niz podczas kolowania


Kolderka z chmur nad poludniowymi Niemcami. A jak sie pozniej okazalo, rowniez nad cala Europa


Nasz embraer. Miejsca byly oddalone od siebie na odleglosc zapewniajaca mi miejsce na nogi na styk

Krotki lot do Frankfurtu skladal sie w jednej trzeciej z wznoszenia, w jednej trzeciej z lotu na dziesieciu tysiacach metrow, a w jednej trzeciej z opadania.
Lotnisko we Frankfurcie nawet z ladujacego samolotu robi wrazenie. Wszedzie mnostwo samolotow roznego ksztaltu i rozmiaru. Boeingi, Airbusy, duze, male, kilka jumbo-jetow w oddali i jesli mnie wzrok nie mylil, takze najnowszy nabytek Lufthansy – Airbus A380. Oprocz tego wszedzie jak mrowki uwijaja sie samochody obslugi lotniska, rozwozac paliwo, pasazerow, bagaze i jedzenie. Nasz samolot,.

Miski do mleka

(do)prowadzili. W 2002 roku nad Niemcami zderzyły się Tu-154 Bashkirian Airlines z Boeingiem 757 DHL. Nikt nie przeżył. W 2001 roku tylko gwałtowny manewr pozwolił uniknąć zderzenia Boeinga 747 i DC-10 Japan Airlines w Japonii - na tyle gwałtowny, że prawie 100 osób na pokładzie Jumbo Jeta odniosło obrażenia. Za oboma wydarzeniami stały sprzeczne instrukcje otrzymane przez pilotów od kontroli lotów i od automatycznego pokładowego systemu ostrzegania przed zderzeniami (TCAS). W obu wypadkach ktoś (człowiek!) - niezgodnie z zasadami – posłuchał człowieka zamiast maszyny.

Również zderzenia Boeinga 737 Gol Airlines z prywatnym Embraer Legacy w 2006 roku nad Brazylią zapewne unikniętoby, gdyby Embraer nie miał wyłączonego (przez ludzi!) transpondera, warunkującego działanie TCAS.

Przydałaby się też Vedantamowi refleksja nad granicami ludzkich możliwości. Są systemy, układy, których złożoność lub skala czasowa, w jakiej operują, przekracza możliwości człowieka. Dlatego piloci potrzebują pomocy układów automatycznych i komputerów, by zapanować nad zawiłościami pasażerskiego odrzutowca. Dlatego w razie wypadku samochodowego poduszki powietrznej kierowca nie włącza ręcznie. Mimo, że niezaplanowane, przypadkowe odpalenie poduszki może być bardzo.

Blog katyn10kwietnia

W mediach robi za kabinę pilotów ????????? 2010-07-27

Komentarzy: 0 Bibuła - pismo niezależne 2010-07-27 Klich wiedział, że Tu-154M nie powinien startować
Aktualizacja: 2010-07-26 10:28 pm

Mecenas Rafał Rogalski: Minister obrony w lutym br. wydał decyzję o wydzierżawieniu samolotów Embraer do przewożenia VIP-ów, bo wiedział, że samoloty Tu-154 i Jak-40 nie zapewniają bezpiecznych przewozów najważniejszym osobom w państwie
Czy szef MON Bogdan Klich zrezygnował z lotu tupolewem do Katynia, bo wiedział, że sprawność tej maszyny budzi poważne zastrzeżenia? Trzy miesiące wcześniej złożył podpis pod resortowym dokumentem, z którego jednoznacznie wynika, że 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego ze względu na brak samolotów nie jest w stanie zapewnić bezpiecznych przewozów najwyższym osobom w państwie. Pełnomocnik kilku rodzin ofiar katastrofy pod Smoleńskiem mecenas Rafał.

vlatanie.blog

(a od wypychania do startu w Monachium trochę ich jest). Omijamy kolejkę do startu i z minutą zapasu startujemy „z woleja”. Tym razem od razu po starcie na minimalnej możliwej wysokości (500ft) załączamy AP byleby tylko odetchnąć. Reszta lotu do Wawy spokojna, szybko dostajemy skórt na WA533 (punkt na prostej do pasa 33), za to na prostej prośba od twr o redukcję prędkości do minimum ze względu na samochód na pasie – pewnie coś sprawdzał dyżurny). Siadamy 10minut przed planowanym czasem i spokojnie kołujemy do stanowiska 34…


C.D.N.

Tagi: lot, embraer, erj145

skomentuj (0)

Typowa dniówka... 2010-08-17 20:23:21

Typowa dniówka to 4 sektory. Dzisiejszy plan to WAW-TXL-WAW-ODS (Odessa) – WAW.  Pierwszy odlot o 6:45, więc budzik dzwoni przed 5:00. Pogoda do Berlina i na powrót wydaje się być dobra – bierzemy papiery i jedziemy do samolotu. Po nocce wszystko pozamykane.  Mimo wczesnej pory jesteśmy numer 3 do startu, a w dodatku na podejściu są jeszcze dwa samoloty.

Polatamy

Jest kolejnym krokiem linii w przygotowaniach do sezonu letniego

Jednak to nie koniec rozwoju – Samolot numer 8, SP-ENE jest już gotowy i czeka na odbiór. Kolejny Boeing 737-400 bo o nim mowa, prawdopodobnie przyleci do Polski jeszcze w kwietniu br. po skompletowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów. Samolot ten latał poprzednio w barwach linii Sun Air i nosił znaki: TC-TJC.
Jest również prawdopodobne, że w roku 2011 flota Enter Air wzbogaci się o kolejne maszyny.

Informacje o lukaszd311

-

Posted on 26 Kwiecień 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.