O czym chcesz poczytać na blogach?

Dysleksja

Dysleksja Rozwojowa

    Dysleksja rozwojowa (teoria)
  • Dysleksja w internecie
  • Dysleksja w księgarni
  • Inne
  • Instytucje
  • Książki
  • Polecane
  • Porady i publikacje
  • Programy
  • Studia przypadku
  • Sławni z dysleksją
  • Ćwiczenia online

Najnowsze komentarze

  • M. Olszewska o Forum Dzieci z dysleksją
  • morielf o Warszawa – Poradnie pedagogiczne (diagnoza i terpia dysleksji)
  • Towarzystwo Pomocy Młodzieży o Warszawa – Poradnie pedagogiczne (diagnoza i terpia dysleksji)
  • Dorota o Dysleksja u dorosłych
  • morielf o Dysleksja u dorosłych

dysleksja, trening słuchowy, metoda Tomatisa, eeg, adhd, bio - mBlog

Metoda Tomatisa, eeg, adhd, biofeedback
2009-09-23 | 11:20:12
autor: dysleksja30 | skomentuj (0)
Metoda Tomatisa jest nowoczesnym sposobem na trenowanie mózgu pacjenta, brzmi to dość dziwnie ale w gruncie rzeczy znakomicie odzwierciedla to na czym metoda Tomatisa polega ? jest to nic innego jak dobrze znany w Polsce trening słuchowy stosowany do leczenia schorzeń takich jak dysleksja lub od niedawna także i adhd .Wszystko oparte jest na dokładnych badaniach naukowych w których wykazano, że ludzie mają ucho dominujące podobnie jak na przykład rękę czy nogę. Osoby u których dysleksja lub jedna z jej form jest znacząco rozwinięta podobnie jak i pacjenci z adhd mają w specyficzny sposób zaburzone działanie prawego, dominującego ucha a rozwinięte ucho lewe. Trening słuchowy przy pomocy elektronicznego ucha służy temu by ten nieład słuchowy uporządkować co znacząco poprawia funkcjonowanie osób z wymienionymi wcześniej schorzeniami. W Polsce jak dotychczas bardzo niewiele placówek medycznych dysponuje sprzętem do przeprowadzania tego treningu a Niepubliczna Poradnia Specjalistyczna Psychologiczno- Pedagogiczna w Świdnicy jest jedną z nich. Ta poradnia od 4 już lat sukcesywnie prowadzi leczenie przy pomocy elektronicznego ucha zakupionego za pieniądze z NFZ. W tej.

Medycznyserwis.pl

Mamy tutaj do czynienia z zagadnieniem wyczerpanym. Na przykład opieka ortopedyczna: czy każdy wie, kiedy powinny zostać przeprowadzone badania. Każde niemowlę w pierwszych trzech tygodniach powinno zostać przebadane. Dysplazja stawu biodrowego u niemowląt – to zagrożenie, dla którego nie wolno zapominać o opiece ortopedycznej. Są jeszcze inne sprawy, w jaki sposób nosić dziecko, w jaki sposób je kłaść. Jeżeli jednak na oddziale nie ma takich warunków, to w pierwszych trzech tygodniach, każda matka powinna trafić z dzieckiem do tzw. poradni preluksacyjnej zajmującej się m.in. dysplazją stawów.

Wady rozwojowe – np. dysleksja, jąkanie. Kolejne tematy. Dysleksję uważa się za problem maturzystów. Warto jednak poznać głębiej ten temat. Dysleksja rozwojowa objawia się pewnymi specyficznymi trudności w nauce czytania i pisania. Im wcześniej stwierdzimy, że to dysleksja (lub zagrożenie dysleksją), tym lepiej, bo wcześniej może wkroczyć do akcji logopeda. Może on pomóc dziecku. Zresztą, identycznie jest z jąkaniem. Jeśli nie przegapimy właściwego momentu, problem jąkania można rozwiązać u dziecka. Grunt, żeby rodzic zainteresował się. Nie chodzi o nadwrażliwość, ale o to, by racjonalnie podejść do sprawy. Czasem rzeczywiście lepiej dmuchać na zimne. Przejść się na.

MiKaAla - Onet.pl Blog

Czasem chęci, nie sposób porozumieć się na w miarę obiektywnym poziomie. Niemożność zrozumienia człowieka, który zdaje się nam wrogi, graniczy z pewnikiem na miarę praw fizyki!
Myślę też ostatnio o dysleksji. Ponieważ często ostatnio, po albo w czasie stresu, zdenerwowania, podwyższonego ciśnienia i jego efektów albo przyczyn, podczas pisania miewam kłopoty z kolejnością liter w słowie albo w ogóle z pisownią, która wydaje mi się dziwna, odnoszę wrażenie, że w moim starzejącym się, bądź co bądź, mózgu, mogą przebiegać procesy chemiczne nie tylko związane z zanikiem komórek i połączeń ale też podobne do tych, które powodują zaburzenia zbliżone do dysleksji. Albo dysleksja jest jakimś niedoborem komórek i połączeń nerwowych, podobnych do starczego ich zanikania. Hmmm...
Tyle mądrzenia się. Pora zebrać swoje szczątki i przenieść je do umiłowanej i wyjątkowo ostatnio piorącej mózg pracy!

MiKaAla (17:25)
zapraszam na ławkę

19 września 2008
Tyle.

Herbatkę?

Woli, ale jednak, najpierw zwracam uwagę na szablon. Rozmiar, czcionka, grafika, umieszczenie menu i działające odnośniki - są to bardzo ważne czynniki, które decydują o tym, czy zwrócę uwagę na treść bloga, czy też nacisnę czerwonego "iksa".
Dalej, wspomniana wcześniej już, treść bloga. Musi mieć w sobie to coś. Stałe paplanie o przeżytym dniu, ekscesach znajomych i składzie zjedzonego rano śniadania - kompletnie mnie to nie interesuje. Wiem, co mówię. Sama prowadzę bloga, niepierwszego w swoim życiu. Każdemu poświęciłam wiele czasu i serca i każdy szedł do kasacji, bo treść tworzona przeze mnie przestała mnie po prostu interesować.
Nie ma dla mnie czegoś takiego jak dysleksja ani błąd interpunkcyjny czy ortograficzny. Dysleksja to nie choroba, tylko lenistwo. Błąd interpunkcyjny to znak, że autor bloga nie czyta za dużo książek i obija się w szkole, błąd ortograficzny zaś, w czasach internetu i przeglądarek wyłapujących wpadki, nie powinien w ogóle się trafić.
Oceniam wszystko, najbardziej jednak lubię pamiętniki, ponieważ są mi bardzo bliskie. Opowiadanie, skoro już trzeba, także ocenię. Podobno strasznie się wszystkiego czepiam, ale jeśli chodzi o całokształt, to nie jestem surowa. Nie gryzę ani nie połykam w całości. Ja tylko konstruktywnie krytykuję (jeśli jest co) i udzielam dobrych, mam nadzieję, rad.






.

wlasnietu blog

Analizatorów wzrokowego i słuchowego, sprawności ruchowej (zwłaszcza manualnej) oraz ocenie jego dojrzałości emocjonalno-społecznej. Badania takie są w zasadzie dwuetapowe: badania zbiorowe (w grupie około 5-7 dzieci), po których ustalane są z poszczególnymi rodzicami badania indywidualne dziecka.

Podstawą do wydania pozytywnej opinii jest stwierdzenie przyspieszonego i w miarę harmonijnego rozwoju dziecka w zakresie trzech sfer: umysłowej, ruchowej i emocjonalno-społecznej. A konkretnie, gdy dziecko wykazuje się cechami rozwojowymi charakterystycznymi dla prawidłowo rozwiniętego przeciętnego siedmiolatka
.


ŹRÓDŁO: Wojciech Brejnak
http://www.dysleksja.waw.pl/dysleksja/dla_nauczycieli/p3.html


skomentuj (0)

2008-01-26 20:19:48
Zrozumieć watrość czasu

Żeby zrozumieć wartość wieczności,spytaj co czuje kobieta,która czeka na dziecko...

Żeby zrozumieć wartość stulecia,podpytaj swoją prababcię,jak wychowywała swoje dzieci...

Żeby zrozumieć wartość roku,popatrz na dziecko od dnia narodzin do czasu kiedy samo zdmuchnie pierwszą świeczkę na torcie

Żeby zrozumieć.