O czym chcesz poczytać na blogach?

Bridgestone

Robert Kubica-najlepszy Polski kierowca wyścigowy! - Onet.pl Blog

Sytuacja wygląda korzystnie, choć mamy jeszcze parę spraw do rozwiązania. Musimy wszystko przeanalizować, poprawić set-up - i jestem pewien, że będzie OK. Sądzę, że mamy tu duże szanse na punkty, a to byłoby dobre rozpoczęcie sezonu."

Nick Heidfeld, jeżdżący F1.07/05, stracił trochę czasu w boksie z powodu kłopotów z wydechem. - "Jesteśmy zadowoleni z pierwszego dnia treningów" - komentował dyrektor techniczny Willy Rampf. - "Naszym celem było porównanie opon i dlatego wykonaliśmy kilka krótkich i długich przejazdów. Teraz wiemy, na czym musimy się skoncentrować w sobotę podczas trzeciego treningu. Wyniki jazd na oponach Bridgestone podczas zimowych testów, zostały tutaj potwierdzone. Z powodu warunków meteorologicznych i kilku przerw w treningach, nie wykonaliśmy w stu procentach zaplanowanego programu."

Także Mario Theissen, szef zespołu BMW Sauber, był zadowolony z przebiegu piątkowych treningów: "Przedsezonowe wyniki testów okazały się prawdziwe, a nasza pozycja jest taka sama. Jesteśmy wśród najlepszych zespołów jeżeli chodzi o prędkość i czasy okrążeń, a to jest bardzo zachęcające."

"Dzisiaj potwierdziliśmy, że jesteśmy wśród czterech zespołów, a to oznacza, że powinniśmy stanąć na starcie w pierwszych czterech.

Opony - subiektywnie

Odpornością na przebicia czoła bieżnika oraz przebicia i rozdarcia boków.

Dzięki konstrukcji radialnej, siły nacisku na nawierzchnię opony Michelin XMCL rozkładają się bardzo równomiernie. Równomierne przyleganie bieżnika opony do podłoża wpływa również na zużywanie się opony, przedłużając jej żywotność.

W oponie Michelin XMCL zastosowano także nową, twardą mieszankę gumową. Duże moce i siły napędowe nowoczesnych maszyn kompaktowych powodują, że opony narażone są na uszkodzenia, szczególnie na wyrwania elementów bieżnika. Dzięki zastosowaniu nowej mieszanki gumowej opona Michelin XMCL jest odporna na tego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. Bardzo dobrą wytrzymałością cechują się także boki nowej opony narażone na zniszczenia podczas ocierania o kamienie.

 (Dziennik Elbląski)

08:47, oponeo
Link Dodaj komentarz »
Bridgestone: GP Europy był dwusetnym wyścigiem
Wyścig o GP Europy na torze w Walencji był dwusetnym wyścigiem dla dostawcy opon – firmy Bridgestone. Japońska marka zadebiutowała w Formule 1 w 1997 roku i od tego czasu samochody.

Formuła1 - formuła, którą kochasz - Aktualności - bloog.pl

Jest 932 621 bloogów | losowy bloog | poleć tego blooga | inne bloogi | zaloguj się | załóż blooga

Formuła1 - formuła, którą kochasz

Kategorie
  • wszystkie
  • | Aktualności

Bridgestone przygotowało plan na pierwszą część sezonu

piątek, 29 lutego 2008 20:38

Firma Bridgestone zgodnie z zapowiedzią udostępniła informację o mieszankach opon jakie zostaną.

(NIE)POKOJE

Dwie odwrócone części przeciętego trójkątnego dźwigara, Kiyonori Kikutake 1956

Kiyonori Kikutake – autor emblematycznych projektów takich jak Sky House, jeden z prekursorów metabolizmu, zaczynał – ku swemu niezadowoleniu – od prostych przebudów. Paradoksalnie są to najpełniejsze realizacje idei metabolizmu, który stał się później działaniem bardziej estetycznym niż systemowym. W 1956 Kikutake zbudował drewniany hotel dla pielęgniarek na dachu żelbetowego szpitala w Kurume. Tam powtarzalne izby są połączone wspólną przestrzenią, otwartą z dwóch stron na tarasy. Do budowy przedszkola Eifukuji (1956) architekt wykorzystał wiązary z nieczynnej fabryki Bridgestone. Zaadaptowane drzwi i duże okna służą dla dorosłych, a mniejsze dla dzieci – jako połączenie z placem zabaw.  Projekty te opierały się więc na pomysłowym użyciu gotowych elementów, które lekko modyfikowano do nowych funkcji. Szkoda, że tak niewiele o nich wiemy, a architekt pomija je na swojej oficjalnej stronie.

Drewniana nadbudowa szpitala, Kiyonori Kikutake 1956

Elewacja przedszkola z odzyskanych fabrycznych okien, Kiyonori Kikutake 1956

My Blog




Duma stylistów Pininfariny - Ferrari Enzo. Silnik 5998 ccm o mocy 660 KM
pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,65 sekundy.
Prędkość maksymalna przekracza 350 km/h!!!



Lata produkcji: 2002 - 2004
Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: 349 + 50 seryjnych + 1 specjalny, z którego dochód powędrował na rzecz ofiar powodzi w Azji
Projekt: Pininfarina
Zbiornik paliwa: 110 litrów
Zużycie paliwa: 20 l/100km

Wymiary:
Długość: 4 702 mm
Szerokość: 2 035 mm
Wysokość: 1 147 mm
Rozstaw osi: 2 650 mm
Rozstaw kół przednich: 1 660 mm
Rozstaw kół tylnych: 1 650 mm
Masa własna: 1365 kg

Opony:
Przód: Bridgestone Potenza RE050A Scuderia 245/35ZR19
Tył: Bridgestone Potenza RE050A Scuderia 345/35ZR19

Osiągi:
Prędkość maksymalna: 350 km/h
Moc maksymalna: 660 KM
0-100 km/h: oficjalnie 3,65s (niektóre źródła podają 3,2s)

Napęd:
Typ silnika: V12
Pojemność: 5 998 cm3 (6.0 l)
Średnica cylindra x skok tłoka: 92x75,2 mm
Rozrząd: DOHC, 4V
Wtrysk paliwa: bezpośredni, elektroniczny sekwencyjny Bosch Motronic ME7
Stopień sprężania: 11,3:1
Napęd: tylna oś

To chyba byłoby na tyle.Autko wyprodukowane od 2002 - 2004 co wcale nie przeszkadza.Ferrari Enzo (F60) jest bardzo szybkie jak już napisałem.Ma wiele dodatkowych funkcji.Naprawde super.

O SPORCIE - bloog.pl

 

Optymalna temperatura, w której pracują opony w Formule 1 to 110°C. Do rozgrzewania opon przed jazdą służą specjalne pokrowce, które doprowadzają je do temperatury 90°C. Różnica w temperaturze jest o tyle ważna, że jest bardzo powiązana z zawieszeniem i prześwitem. W przypadku zmniejszenia temperatury opon zmniejsza się ciśnienie gazu i prześwit co może prowadzić do dobijania podłogi do trasy, a nawet do niebezpiecznych sytuacji, np. wypadnięcia z trasy. Problem występuje najczęściej podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, w celu zachowania odpowiedniej temperatury kierowcy jadą w charakterystyczny sposób.

 

Obecnie w Formule 1 rywalizują dwie firmy oponiarskie: francuska Michelin i japońska Bridgestone. Zgodnie z planami FIA, w sezonie 2008 zostanie wprowadzona tzw. opona kontrolna, co jest równoznaczne z monopolem na dostawę opon dla jednej firmy. Francuzi nie byli zainteresowani uczestnictwem w mistrzostwach bez konkurenta i ogłosili, że wycofają się po sezonie 2006. W tej sytuacji Bridgestone najprawdopodobniej zmonopolizuje Formułę 1 już od 2007 r. Mniej prawdopodobne opcje to dostawa opon przez firmę Pirelli lub powrót Michelin.

 

Hamulce

Tarcze hamulcowe wykonane są z włókien węglowych, ich grubość nie może być mniejsza niż 28 mm, a średnica nie może być większa niż 278 mm. Dozwolone.