O czym chcesz poczytać na blogach?

Przejdź do wyników poniżej

Boeing

Samolotami możesz zwiedzić cały świat więc poznaj ich krainę. Jan Cybulski

Wyświetlaczami z mapą przeniesiono z konsoli centralnej "pedestal" do panelu "Glareshield" obok panelu autopilota. Panel górny "overhead" dostał wyświetlacz LCD do wyświetlania napięć w systemach samolotu (poprzednio były analogowe). W wersji NG poprawiono także systemy: IRS, APU, system odladzania oraz wzmocniono dźwigar skrzydeł wraz z mocowaniami silników.

737-600

Scandinavian Airlines System Boeing 737-600.

Wraz z wersjami 737-700 i 737-800, model 737-600 był jednym z pierwotnie oferowanych trzech wariantów odmiany 737 Next Generation. Model 737-600 zastąpił model 737-500. Pierwszy egzemplarz opuścił linię produkcyjną w roku 1995, a do użytku wszedł w 1998. Linie lotnicze Scandinavian Airlines System zakupiły maszynę jako pierwsze. Model ten, ekonomiczny dopiero na wyjątkowo długich trasach, nie znalazł jednak uznania wśród przewoźników. Obecnie nie jest już produkowany, głównie ze względu na małą ekonomiczność. Jego silniki zużywały tyle paliwa, co większe 737-800 i 737-700,.

Latanie

W 1993 roku. Po dwóch latach, 25 sierpnia, pierwszy model tego Airbusa wzniósł się w powietrze. Miało to miejsce w Niemczech, w Hamburgu. Samolot napędzają dwa silniki o łącznej mocy około 200kN. Maksymalna masa startowa wynosi 75 ton, natomiast sam samolot waży niecałe 40. Rozpiętość skrzydeł wynosi 33,91m a ich powierzchnia ma 120m kwadratowych. Wysokość to 11,80m a długość całego samolotu wynosi 33,84m czyli niewiele więcej od rozpiętości skrzydeł. Obecnie produkuje się trzy konfiguracje od 112 miejsc do 142. Obecnie Airbusy A319 latają w większości linii lotniczych i są porównywalne do amerykańskich Boeingów 737-300 i 737-700.

Obecnie na świecie lata 1205 samolotów A319.

Ciekawostką jest fakt, że Lufthansa otrzymała swojego setnego A319 dnia 19 listopada 2009.

Dane samolotu Airbus 319-112  Rejestracja testowa: D-AVWR; obecna rejestracja: N742PS

Data pierwszego lotu: 17.09.1998

Producent: Airbus
Załoga: 2-3
Data oblotu:

Radiopomostphoenix's Blog | Just another WordPress.com site

Wszystkie opisane wyżej filmowedowody zostały przedstawione w wielu szerzej nie znanych publikacjach, a także w dwóch filmach dokumentalnych: „9.11 In Plane Site” („11 września – Na miejscu wydarzeń”) Dave’a VonKleista i „Painful Deceptions” („Bolesne oszustwa”) Erica Hufschmida. Obydwa są już dostępne w Internecie. W drugim filmie podjęto nawet próbę odpowiedzi na pytanie, co uderzyło w Pentagon? Poddano analizie zdjęcia wykonane przez kamerę ochrony. Na pierwszym, w znacznym powiększeniu, da się dostrzec dziób obiektu wyłaniającego się zza skrzynki pocztowej. To na pewno nie jest dziób Boeinga! Przypomina on nos biało-czarnej orki! A taki kształt ma tylko jeden obiekt latający: zdalnie sterowany amerykański samolot szpiegowski znany pod nazwą Global Hawk. Na to wskazują też inne fakty:

– Na trawniku przed Pentagonem i w gruzach znaleziono elementy kadłuba, kół i silnika, które doskonale odpowiadają odpowiednim częściom Global Hawka.

– Do lutego 2002 r. zbudowano sześć egzemplarzy Global Hawka (każdy za cenę 10 mln dolarów) i, jak twierdzi autor filmu, dwóch sztuk brakuje
– według oświadczeń Pentagonu zostały utracone w akcjach. W jakich? Nie wiadomo!

– Global Hawk.

Flesh 24h

  • wtorek, 01 listopada 2011
    • WAŻNE!: "To była perfekcyjna robota". Za sterami kpt. Tadeusz Wrona

      WAŻNE!: "To była perfekcyjna robota".  Za sterami kpt. Tadeusz Wrona

      

      

      więcej pod linkiem:

      http://www.tvn24.pl/12690,1722773,0,1,to-byla-perfekcyjna-robota-za-sterami-kpt-tadeusz-wrona,wiadomosc.html

      Za sterami kpt. Tadeusz Wrona" />

      Awaryjne lądowanie Boeinga

      Fot. PAP/Jacek.

  • Boeing 737

    Ruchomy zamek hauru

    Pamiętacie ten fragment Seksmisji jak zaraz po wyjściu na powierzchnię bohaterzy widzą lecącego bociana? Nie wiem czemu, zawsze mnie ten fragment wzrusza jakoś. Gdzieś tam z tyłu zatyka się oddech i oczy stają się takie bardziej upłynnione. Nie wiem czemu, ale tak to działa.

    A dziś idąc ulicą zobaczyłem schodzącego do lądowania 737 Wizz-a (nomen omen). I wiecie, tak jak wtedy Max z Seksmisji chciałem biegać po ulicy i wołać "bociek, bociek leci". A raczej "boeing, boeing" :) I wiecie, czułem dokładnie takie samo wzruszenie. Jakbym znów wrócił do domu. Jakby znów wszystko znalazło się na swoim miejscu. To samo uczucie gdy kiedyś po dłuższym pobycie na ziemi, znów siedziałem w samolocie, a on odrywał się od pasa. Wilgotne oczy i uczucie jakiejś cholernej radości.

    Bociek, bociek...

    vlatanie.blog

    W tym wypadku dotyczył 737NG). Główną różnicę stanowił fakt, że całość (od samego początku) realizowana była wg polityki Ryanaira (a więc wszystkie procedury, briefingi czy dokumenty takie jak FCOM, SOP, QRH, loadsheety). Dzięki temu, po skończonym szkoleniu nie trzeba wczytywać się w różnice jakie ustalił sobie operator [Ryanair] w stosunku do oryginału [Boeing].

    Po dwóch tygodniach szkolenia teoretycznego - opartego znów głównie na lekturze dokumentacji, fixed base simulatora i CBT (prezentacji komputerowych) - przyszła pora na pierwsze egzaminy. Na pierwszy ogień poszedł dział performance (osiągi), a wkrótce po nich technical exam (ok. 110-120 pytań dot. tylko systemów 737) i dzień później - ostatni z.Do A320. Pod względem „logiki” systemów, A320 wydawał się nieco łatwiejszy i lepiej „ułożony” w stosunku do NG. Zwłaszcza, jeżeli chodzi o radzenie sobie z sytuacjami niestandardowymi. Żeby nie było żadnych nieporozumień – obydwa samoloty pod względem architektury systemów są tak samo bezpieczne, jednak by osiągnąć te same efekty w 737 trzeba się nieco bardziej namęczyć niż miałoby to miejsce w A320. Najlepszym tego przykładem jest chociażby wykonywanie manewrów (GPWS) w celu uniknięcia zderzenia. W A320 można było ściągnąć sidestick maksymalnie na siebie i nie martwić się o prędkość, gdyż ta była automatycznie zabezpieczona. Dzięki temu manewr był niesamowicie efektywny. W 737.

    MAJLAJF.BLOX.PL



    9 lutego - trzech polskich alpinistów zginęło podczas wspinaczki na szczyt Matterhorn.

    16 kwietnia - koreański student Cho Seung-hui zastrzelił 33 osoby w tym samego siebie w campusie Virginia Tech w Blacksburgu w stanie Wirginia.

    5 maja - zaginięcie na terytorium Kamerunu kenijskiego samolotu Boeing 737 ze 114 osobami na pokładzie

    22 lipca - Katastrofa polskiego autokaru z pielgrzymami we Francuskich Alpach (zginęło 26 osób) Ogłoszono Żałobę Narodową,

    1 września - pierwsza oficjalna notka na blogu www.majlajf.blox.pl, w Radomiu zginęło z tego powodu dwóch pilotów,

    15 września -.

    Butterfly`s Kiss

    no i ten trzynasty okazal sie szczesliwy. zostalo mi jeszcze tylko jedno marzenie do spelnienia i bede w pelni szczesliwa osoba..!

    skomentuj (0)

    25.08.2008 2008-08-25 23:38:19

    Dwa lata i 4 dni temu o 16.40 zrobilam pierwszy krok z samolotu Boeing 737 tanich lini lotniczych na plyte lotniska w East Midlands zaczynajc nowe, inne, z dala od rodzinnego domu zycie. Czy to byl dobrze postawiony krok?
    zastanwialam sie nad tym cale dwa lata.. i nadal nie jestem w stanie odpowiedziec na to pytanie. Bardzo wiele rzeczy mnie tu spotkalo - noh w koncu dwa lata to nie pstrykniecie palcami ale zlecialo jakby wlasnie to bylo.