Anchorage

vlatanie.blog

Podejście. „Jeszcze raz się udało” jak by powiedział pewien znany już chyba w Polsce mechanik pokładowy

skomentuj (0)

EPWA - world - EPWA część 5 2009-02-27 00:45:48

ETAP 12 Kelowna – Vancouver (CYLW – CYVR)

Z racji, że Kelowne odwiedziliśmy prawie tylko i wyłącznie w celach turystycznych ,musimy polecieć trochę na wschód do Vancouver by wziąć cargo i paliwo przed dalszą drogą. Lot na tyle nudny, że nie ma co opisywać ani pokazywać zdjęć ;)

ETAP 13 Vancouver – Anchorage (CYVR – PANC)

Przed podróżą do Azji robimy międzylądowanie w Anchorage - pod względem położenia czyli warunków „taktycznych” nadaje się do tego świetnie.
Tankujemy, bierzemy cargo i leniwie wtaczamy się na pas 26L.
Po odlocie przez pewien czas możemy oglądać typowe kanadyjskie widoki:

Potem praktycznie aż do samego Anchorage nie widzimy nic i zapominamy jak wygląda ziemia. Pełne zachmurzenie gdzie tylko się nie spojrzeć (i powiedz mi tu ktoś ,że kompletny overcast nie jest możliwy w fs ;) ):

Z metaru wiemy, że czeka nas typowo crosswindowe podejście (gusting do 33kts).
Widok z.

Przystanek Alaska - Wyprawa na Denali 2009. - Onet.pl Blog

Talkeetna, znane jest z filmu „Przystanek Alaska”, w którym rozgrywała się akcja filmu, choć sam film był nagrywany gdzie indziej.
      Wczoraj po przylocie zrobiliśmy jeszcze zakupy, poszliśmy na obiad. Tutaj była godzina 17, a w Polsce 8. Byliśmy nieprzytomni ze zmęczenia.

***

Jeśli ktoś pamięta film „Przystanek Alaska”, to dokładnie tutaj tak jest, już na lotnisku widać było wiele oryginalnych, pozytywnie zakręconych ludzi.

W samym Anchorage spotkać można wielu rdzennych mieszkańców Alaski, czyli Indian, w ogromnych pickupach. I w sklepie i w restauracji - czyt. barze, spotykamy się z ogromną sympatią mieszkańców Anchorage, chętnie niosących pomoc, przede wszystkim w postaci informacji, ale jest to miłe, bezinteresowne - często więc słyszeliśmy wczoraj - „may I help you” :-).

Od jutra najprawdopodobniej nie będziemy mieli możliwości kontaktu. Ani przez Internet, ani tym bardziej przez telefon, który służy nam jako zegarek i aparat fotograficzny.
Lecieliśmy na trasie Warszawa - Paryż. Tutaj była pierwsza przesiadka, gdzie spotkaliśmy dwóch sympatycznych podróżników z.

Alaska - rejs jachtem "Varsovia" - bloog.pl

Jest ciepło. Wyciągam swojego składaka i jadę na nim na wycieczkę po mieście. Po drodze mijam biuro mariny które jest już dzisiaj zamknięte i z oficjalną rejestracją muszę zaczekać do rana. Jak zwykle nie martwię się z tego powodu ponieważ w takich sytuacjach najczęściej nie płacę za pierwszą noc.

Seward jest największym miastem i portem w tym rejonie. Dogodne wejście z otwartego oceanu i niedługa, tylko kilkunasto-milowa Zatoka Resurrection daje dobre schronienie dla statków. Największe miasto Alaski, pobliski Anchorage z punktu widzenia potrzeb żeglugowych, nie ma tak dogodnej lokalizacji ponieważ znajduje się na końcu bardzo długiej i płytkiej zatoki.

Różnego typu zaopatrzenie z odległych rejonów USA, Stanu Washington a nawet i z Kaliforni, przywożone jest tutaj do Seward drogą morską na pokładzie olbrzymich barek ciągniętych przez oceaniczne holowniki. Towary te umieszczone są w kontenerach albo dobrze.

Postapokalipsa Stalker Zew Prypeci Borderlans 2012 Droga The Road Metro 2033 – Bunkier Przeciwatomowy

Fallout 3: Game of the Year Edition PC PL od jutra w sklepach

Jutro, w piątek, 9 kwietnia, jakby to obrazowo ująć, od ch…olery czasu po tym, jak ukazała się GoTY na zachodzie, do sprzedaży trafi polska edycja pecetowej wersji Fallout 3: Game of the Year Edition zawierająca grę Fallout 3 oraz 5 dodatków do niej zatytułowanych: Operacja Anchorage, Dzióra (The Pitt), Broken Steel, Point Lookout oraz Statek kosmiczny Zeta (Mothership Zeta). Cena takiego zestawu to ok. 130 PLN.